lördag 21 mars 2009

Äntligen lördag igen

Lördagen är här, tentan är över...för den här gången, och jag har varit på bio och sett Män som hatar kvinnor.
Tentan var en enda stor förvirring för tentavakterna. Dessa damer som är förvirring personifierade hade inte riktigt greppat att vi skulle skriva två tentor samtidigt. Dessutom var de förvirrade över att vi skulle ha två olika identifieringskoder (man skriver inga namn på tentorna längre, utan enbart en personlig kod så läraren inte kan identifiera studenten vid rättningen).
När de lyckats reda ut allt var vi igång och skrev tentorna. Den första som handlade om kvalitativ metod kände jag att den inte gick så bra. Det var en del som jag inte hade en aning om, men jag chansade vilt, och ordbajsade en hel del, så kanske kan jag få in några poäng på det (förhoppningsvis så det räcker till godkänt i alla fall). Den andra tentan, kvantitativ metod, var betydligt bättre för mig. Där kunde jag svara på allt, även om jag var lite tveksam på ett par frågor, men den tentan var dels bättre uppbyggd med sina 5 frågor uppdelade i a-d/e som man kunde få 1-2 poäng på varje på. På första tentan var det 6 frågor som man kunde få 3-4 poäng på varje på. Större chans med småfrågorna då.
Min känsla är att kvantitativa metodtentan ska bli godkänd, medan kvalitativa är jag lite tveksam till om det räcker.
Jag lämnade in mina tentor efter 1½ timme, och då såg många rätt chockade ut. Jag brukar vara först att lämna in, så även denna gång.

Kom hem vid 16:30 och en dryg timme senare kom farmor/svärmor hit för att sitta barnvakt. Jag och maken skulle ju på bio och kolla på Män som hatar kvinnor. Jag var helt övertygad om att han hade glömt det, eller förträngt det snarare, men det hade han faktiskt inte. Jag är imponerad.
Barnen var överlyckliga över att ha farmor som barnvakt, alla utom Victor som helst ville ha mamma hemma ;). Victor hade dessutom fått feber igen... Roger hade fått hämta hem honom från dagis efter lunch. På dagis hade inte Victor ätit någon mat knappt (och DET mina vänner, tyder på att något är fel, för han äter ALLT och han äter MASSOR). Personalen anade oråd, och mycket riktigt så hade han 38,2 i feber. Efter att ha sovit en stund på dagen och fått Alvedon så var han piggare på kvällen i alla fall.

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att mannen kom ihåg! ;) Skönt att tentan känns okej, det där med ordbajseri är en lustig sak. Jag har själv dragit in ett par poäng med hjälp av det emellanåt. Men det måste ju bero på att vi i grunden är smarta, eller hur?!!

Hoppas lille gubben kryar på sig nu, nu får det vara nog med sjukdomar! Kramar Anna!

Mamma J sa...

Härligt att han förvånade dig med att komma ihåg!

Och ja, jag är precis likadan - när det gäller prov/tentor/test så brukar jag vara den första att lämna in. Oftast så vet jag direkt om jag kan eller inte kan en sak. Det är ingen idé för mig, oftast iallafall, att sitta där och bara försöka värka fram något. Antingen skriver jag så pennan glöder eller så skriver jag inte alls :).

Stackars Victor, vilken envis sjuka han har åkt på! Hoppas att han är piggare snart!

Populära inlägg