lördag 14 mars 2009

Eh...VA???

Malena Ernman??? Jag är säker på att det har vänts på röstningslistan från tittarna. Jag tror inte på den! Precis alla verkade lika chockade över resultatet. När siffrorna lästes upp och de som ledde efter juryrösterna fick de lägsta rösterna av tittarna, såg alla i green room verkligen chockade ut. Med tanke på sorlet i Globen så var även besökarna där chockade över resultatet. Jag är också chockad!

Aftonbladets hemsida basunerar ut att tittarna tyckte att rätt låt vann, eftersom 4 av 10 tyckte det. Jag undrar verkligen vilka mattekunskaper man besitter där. 6 av 10 tycker ju INTE att rätt låt vann, alltså vann inte rätt låt, enligt majoriteten.

Vad jag tycker? Jag har gett upp! Jag har slängt in handduken och gett upp. Hela melodifestivalen i år har varit ett enda fiasko (inte med deltagarna). En programledare som krystar fram pinsamheter (som är tänkta att vara roliga) och röstningsprocedurer som endast gynnar SVT.
Jag hade gärna sett någon annan som vinnare. I princip vem som helst utom "La voix"...och "Alla". Jag har också gett med mig nu; Caroline af Ugglas: förlåt! Du ÄR ett geni. Din låt ÄR jättebra! Jag gillar den stenhårt nu, och jag gillar af Ugglas också. Jag är bara väldigt trögstartad!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Jag citerar Ninni Schulman om att Malena Ernman (och för all del också Caroline af Ugglas) var mandlarna i discogröten. Det var nog därför det blev som det blev.

Detta är en ultimata protesten mot hur upplägget skötts, hur låtarna har valts ut, hur alltihop har blivit... Och iochförsig, när vi skickat "bra låtar" enligt svenska folkets tyckanden som "Las Vegas" så har vi ju knappt tagit oss in i finalen... Det här kan ju inte bli sämre...

Anonym sa...

Jag är inte ett dugg förvånad egentligen. Även om jag tycker det är skumt att Sverige röstat så. Men omvänd när det gäller Ugglas, det lär jag inte bli i första taget! :)

Populära inlägg