fredag 12 februari 2010

Kräksjuka gillas INTE

I natt har Simone kräkts, kräkts och kräkts lite till. Från att hon kräktes första gången vid 22-tiden fram till klockan 3 ungefär, kräktes hon ungefär var 20:e minut. Efter klockan 3 var det mer sällan, med 30-40 minuters mellanrum. Sista gången hon kräktes var kl 4:45. Detta kräkandet i kombination med en bebis gjorde att jag har sovit mellan 2 och 2½ timme i natt... Gissa vad jag längtar efter att få göra nu?!
Som tur är så mår Simone mycket bättre nu, och har även ätit lite mat. Hon har ont i magen, rumpan (japp, det rann från alla håll) och huvudet. Sånt man får räkna med efter en natt som denna!
Nu hoppas jag innerligt att ingen annan i familjen ska insjukna också. Det är nämligen så att jag alltid (peppar peppar) klarar mig från alla mag- och kräksjukor. Det är alltid jag som får ta hand om alla andras sjukor istället!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg