lördag 6 februari 2010

Bajsbonanza 2

Igår skulle jag bada Axel. Han hade nyss ätit och, tyvärr, somnat. Jag lyckades väcka honom på väg upp till övervåningen, och lade sedan ner honom på min säng för att klä av honom och ta av blöjan.
När jag tog av blöjan såg jag att han hade bajsat lite, men bara lite. Eftersom han inte hade bajsat på väg upp för trappen så trodde jag att han hade bajsat tidigare...men inte då. Plötsligt började han stöna, och bajsa mer. Torkade bort bajset...innan det kom mer. Han höll på ett bra tag (allt kom på blöjan och de våtservetter som jag hade där, så jag slapp få i sängen och på mig den här gången).
Efter en liten stund verkade han vara klar så jag torkade av honom och lyfte upp honom för att gå ut till badrummet. Kommer in i badrummet, när han börjar stöna igen. Mer bajs! Jag höll min arm under rumpan på honom, så bajset kom först på min arm såklart. Funderade på vad jag skulle göra. Höll honom över handfatet, och han bajsade för fullt. Jag tänkte att jag kunde inte lägga ner honom någonstans för han höll ju som sagt på att bajsa. Inte kunde jag göra så mycket heller eftersom jag var tvungen att hålla i honom. På ena armen hade jag dessutom bajs som jag helst inte ville få någon annanstans. Till slut lyckades jag med konststycket att torka bort bajs från badkaret, min arm och från Axels rumpa.
Det var ju tur att det var baddags för Axel! Nu hoppas jag att jag slipper fler såna här skitsaker framöver!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg