lördag 20 februari 2010

Shopping, nya nummer och ett rekord

Igår åkte jag och 3 av barnen för att storhandla. Trots att det var fredag så var bara Simone i skolan. Victor är ju alltid ledig på fredagar, och Paulina kräktes på torsdagskvällen så vi misstänkte magsjuka, men det blev inget mer än så (hon hade bara ont i magen sedan). Trots det så fick hon vara hemma från skolan för säkerhets skull.
Hur som helst så packade jag in tre barn och barnvagn i bilen och begav mig av i all nysnö (gissa om det var HALT?). Först åkte vi till Ica Maxi, sedan vidare till Coop Forum och avslutade på Rusta.
Några tusen fattigare blev jag, men jag hade bilen FULL (jag hade svårt att få plats med kassarna pga barnvagnen) och jag hade fått tag på såväl babysitter som nytt babygym. Victor hade också köpt sin efterlängtade Transformersfigur, som han tjatat om ett tag nu.

På Ica Maxis parkering hittade jag nummer 039 i platespottingen. Härligt! Senare på eftermiddagen när jag var på Apoteket så hittade jag även nummer 040, så det blev en tursam dag när det gäller platspottingen alltså!

Igår kväll blev Axel extremt skrikig. Han hade väl lite trassel med magen antar jag. Jag höll på med honom i ett par timmar, men sedan kände jag att mitt tålamod började ge med sig. Jag hade fruktansvärt ont i ryggen och jag var galet trött (jag har ju inte sovit så bra de senaste 2 månaderna), så jag kände att jag började bli en mycket otrevlig mamma som började höja rösten till en bebis (för det hjälper ju så mycket...). Då fick maken ta över. Han lyckades till slut få Axel att somna. Axel var väl utmattad efter allt sitt skrikande så han sov i nästan 7 timmar utan att vakna! Ett rekord! Jag funderar på om hans magknöl kan ha något med hans magsjuka att göra. När man varit magsjuk ska man ju helst undvika mjölkprodukter efteråt. Eftersom Axel äter ersättning (som baseras på mjölk) så kanske det är det som gör det. Hans mage klarar inte av Sempers ersättning så han äter redan Nan som är lite snällare mot magen. Vi får se hur det utvecklar sig.

I natt väckte Victor mig och sa att han ville sova hos mig. eftersom Axel ligger där bad jag Victor gå tillbaka till sin säng. det ville han inte för där var det spindlar, sa han. Jag följde med honom till sängen och visade att det inte fanns några spindlar där. Han lade sig, men kom upp igen efter 5 minuter. Då fick han gå och lägga sig hos maken (som bytt säng med Paulina för att maken legat och hållt mig vaken i 2 nätter, pga att han har sparkat på mig i sömnen), för där var det spindelfritt i alla fall.

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Amy sa...

Full rulle alltså! Jag är imponerad av att du orkar allt, hoppas du får ordentligt med avlastning från maken....
Kram

Populära inlägg