fredag 5 februari 2010

Barnvakt och make på "semester"

Igår vid lunchtid ringde maken på min mobil och berättade att hans rygg hade brakat ihop när han skottade snö på jobbet. Lite senare blev det ambulans till sjukhuset där han fortfarande är kvar. En disk i ryggen hade förskjutits en aning och orsakat smärtan. Ja, det var makens version i alla fall. Själv tror jag att han ansåg att han behövde semester och åkte för att vila upp sig ;). Eller, ja, vi skämtade om det i alla fall.
Jag blev alltså själv med min klan hemma. Simone var hemma hos en klasskompis och lekte och jag skulle hämta hem henne kl 18. Axel sov, och Paulina ville vara kvar hemma. Hon sa då att Axel kunde stanna hemma med henne. Hon fick alltså vara barnvakt för första gången i sitt liv. Självklart hade det gått jättebra och Axel sov fortfarande gott när vi kom hem (efter typ 10 minuter). Jättekul att hon själv erbjöd sig att vara barnvakt.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg