måndag 1 februari 2010

Härliga måndag

Måndag igen och lugnet sänker sig för stunden här hemma. Måste säga att även om jag älskar min familj, så är måndagarna himla sköna när alla försvinner iväg till jobb, dagis och skola!

Axel, som blir "hela" 3 veckor gammal idag, har roat sig med att vara vaken mellan klockan 3 och 5 imorse. Det var bara för mig att hänga med och vara vaken också... Känner mig rätt mör just nu. Just det; ska ju väga minigrisen i eftermiddag igen. Nu har han ju passerat 3 kg...måste han ju ha gjort. Han har ätit som en häst den senaste tiden, så han kanske rent av har kommit i närheten av födelsevikten.
Axels förkylning blev inget allvarligare. Han är lite, lite snorig till och från, men inget som stör honom direkt. Igår började däremot ena ögat kladda en hel del, och inatt har ögoninflammationen varit ett faktum. Typiskt nog har jag inget kamomillté hemma (vilket är outstanding att torka kladdiga ögon med) utan försöker torka bort kladdet med ljummet vatten istället.

Bortsett från BVC-besöket så kommer det bli en hemmadag. Jag måste lägga in ett hundratal enkäter IGEN i SPSS-programmet. Det är till vår C-uppsats, och min grundfil med alla grunddata har försvunnit. Hur kul är det, då? Nu vet ni ju vad jag kommer göra idag, om min dator väljer att samarbeta med mig (den envisas med att hänga sig i tid och otid).

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg