fredag 26 februari 2010

En SÅN natt

Efter att minigrisen haft en SÅN dag igår, fortsatte han med att ha en SÅN natt.
Han somnade vid 21:30, vaknade vid 00, 02, 04 och slutligen för sista gången vid 5:30. Klockan 6 gav jag upp och insåg att det var lika bäst att kliva ur sängen. Konstigt nog fick jag sällskap av såväl Victor som Paulina (som hade vaknat av pappas väckarklocka).
Jag gissar att Axel hade en riktig tråkdag igår för att han antingen hade ont i magen (han bajsade ett rejält lass grönt bajs vid 5:30, och eftersom jag inte ammar så beror det där gröna på något annat) eller att han är inne i något utvecklingssprång (vilket brukar gå över på ett par dagar). Jag har inte märkt något tråk på honom hittills idag, men det är klart han sover ju så gott just nu!

Inatt har det, för ovanlighetens skull, snöat en del. Det har väl kommit 3-4 cm nysnö. Inget allvarligt alltså! Ingen arktisk kyla bjuds vi på heller, utan det är faktiskt en temperatur på rätt sida om nollan. Hela 1,1 grader VARMT är det ute. Det är nu det börjar alltså! Det är nu man måste börja gå och titta uppåt när man går på trottoarerna. Det är snart det kommer stå spaltmeter om översvämningar, men innan det kommer det stå ännu fler spaltmeter om rasade tak (tösnö är TUNGT).

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg