onsdag 10 februari 2010

Elis it is

Ja, nu har vi bestämt vad minigrisen ska heta. Kerstin tipsade om namnet Elis för en tid sedan, och efter att ha smakat på namnet, så kom jag fram till att jag gillade det jättemycket. Hade funderingar på hur maken skulle ta emot namnet då vi vanligtvis ratar varandras namnförslag.
I söndags sa jag att jag ville att minigrisen skulle heta Elis i andranamn. Maken godkände namnet, så nu är det bestämt att han ska heta AXEL Elis Roger. Idag frågade maken vilken dag vi skulle döpa honom, och jag sa att april blir väl bra. Maken föreslog då den 4 april (vår förlovnings- och bröllopsdag), och jag sa att det blir väl bra om det är en söndag...och se det var det ju. Vi ska kolla upp präst också. Jag skulle vilja ha den präst som döpte tjejerna och som vigde oss, men hon skulle gå i pension i år. Jag vet inte om hon är kvar då. Då sa maken att vi kanske skulle kolla prästen som döpte Victor, så får killarna samma doppräst. Nu är inte den prästen kvar i vår församling, men han finns kvar i vårt län i alla fall så det går kanske att låna in honom. Återstår att se. Ja, så ska väl gudföräldrar/faddrar utses också.
En del planer har smitts idag alltså!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort grattis till Axel! Han är så söt. Vi har "träffats" på Allt för föräldrar då din äldsta och min nr. 3 var små. Vinterbarn -00, tror jag det var?? Är inte säker.Då när jag var lite aktiv där fick jag mitt fjärde barn. Nu kikade jag in på skoj och kände igen dig och såg att du hade blogg.
Sussi m 4, var min signatur. Visst är det stort att vara 4-barns mor :-).

Ango sa...

Sussie:
Hej! Vist minns jag dig! Vad roligt att få ett livstecken från dig!
Hur är det med er?
Ja, det känns stort att vara 4-barnsmor. Jag som ALDRIG skulle ha några barn, har nu 4 ;-). Och inte skulle jag vilja ha det annorlunda!

Populära inlägg