tisdag 23 februari 2010

Jaha, då var det morgon igen!

Har ni märkt att det slutat dyka upp "mitt-i-natten-bilder" på Axel? Det beror på att han slutat vara vaken i 2-timmarspass, gott folk! Jag har inte vågat säga det tidigare, men nu efter flera nätters "normal" sömn så vågar jag påstå att det är slut på 2-timmarspassen på nätterna. Numera är han vaken vid 1:30 och äter lite grann. Somnar snabbt om (skulle han inte somna om redan när han äter så går det att lägga honom bredvid sig, stoppa nappen i munnen och släcka lampan så somnar då istället), och vaknar sedan vid 5:30 igen. När han vaknar vid 5:30 är han pigg, och bjuder oftast på ett leende. Han äter en normal portion och bajsar efter det. Sedan är det ingen idé att ens fundera på att somna om, så det är lika bra att gå upp. Vid 6:30 ungefär har Axel kastat in handduken och somnat om...lagom tills resten av familjen ska upp vid 6:45!

Idag är det inte lika kallt ute som det var igår. Det var -9,7 grader vid 6:15, så det finns hopp om en normalare temperatur idag! Det kanske kan bli en promenad under dagen.

En liten uppdatering om meningsskiljaktigheterna här hemma, då.
Nattgästen försvann efter en natt. Kanske gick det fram till slut att jag mår skit, och att det dåliga måendet inte är enbart för den manliga delen av familjen.
En stor förbättring har skett, även om det finns mer att önska, men man kan inte få allt. Allt som går åt rätt håll är positivt.
Något som jag hoppas att det blir ändring på är hur han lyssnar, eller rättare sagt ATT han lyssnar. Jag har nästan gett upp att berätta något för honom, för han lyssnar inte, och avbryter snabbt med att berätta något som han själv tänker på. Detta har resulterat i att jag brukar vända ryggen till och gå därifrån när han gör så. Vill inte han lyssna på mig, vill inte jag lyssna på honom! Barnsligt, jag vet, men jag är ju dum och barnslig!

Pussen & Kramen
/Ango

Populära inlägg