lördag 6 februari 2010

Fixa logistiken när man är själv

Ibland blir det lite extra bökigt när man inte har en partner hemma, men allt går ju såklart att lösa.
I torsdags var ju Paulina barnvakt till Axel när jag åkte och hämtade Simone hos en kompis. Igår var Simone barnvakt till Axel när jag åkte och hämtade Paulina hos en kompis. Jätteskönt att kunna fixa det så när det bara gäller några minuter (jag skulle inte låta dem vara barnvakt i flera timmar när Axel är så liten).
Idag skulle Paulina till en kompis, samtidigt som en av Simones kompisar ringde och undrade om det gick att leka hemma hos oss. Men visst, såklart att det går.
Simones kompis kom hem till oss, samtidigt som Paulina skulle åka. Jag tänkte att Axel kan vara kvar hemma hos Simone och I medan jag skjutsar Paulina. Nu hade jag sådan tur att I:s mamma tyckte att hon kunde skjutsa Paulina istället. Snacka och tur och tajming. Nu slapp jag ge mig ut och lämna henne (Axel är lite tjorvig idag så det känns skönt att slippa lämna honom till någon av tjejerna, samtidigt som det är skönt att slippa böka med honom för att ta med honom). Tur att allt har en tendens att lösa sig riktigt smidigt!
Ska försöka mig på att göra pannkakor senare, vilket blir dagens lunch, och hoppas att Axel passar på att sova ett tag. Det är ingen höjdare att laga mat med bebis på armen!

Pratade med maken förut, och han lär inte komma hem idag heller. Får se om det kanske blir imorgon. Han är bättre, men behöver fortfarande stark smärtlindring. Jaja, så länge han har så ont som han har så är det bättre att han är där han är.

Ikväll börjar Melodifestivalen igen, och självklart kommer vi kolla på det. Jag och barnen ska kolla, och mysa tillsammans med lite lördagsgodis.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg