tisdag 9 februari 2010

NU RÄCKER DET!!!

Det är ju helt otroligt! Det snöar idag igen! När jag såg att det snöade, vid 7:30, då hade det redan kommit ett par centimeter snö. Det snöar ganska mycket så det blir väl ett par centimeter till. Jag blir tokig på detta. Jag vill inte ha mer snö nu. Den som redan finns kan få ligga kvar ett par veckor till, men det behöver som sagt inte komma mer!

Igår var vi inne på sjukhuset och hälsade på maken och lämnade min laptop och lite annat. När vi skulle öppna hissdörren för att åka upp till rätt våning, såg vi att någon skulle gå ur hissen. Gissa om jag blev förvånad när det var en tjej som vi känner. Hon låg inlagd på våningen under maken, så hon skulle också komma upp och säga hej, och framför allt ta en titt på Axel som hon inte hade träffat ännu. Gissa om världen är liten!
Maken ligger ju på ortopeden, och det är väl inte den roligaste avdelningen att ligga på precis. Medelåldern på patienterna är närmare 80 år och det finns ju inte så många att prata med precis. Maken delar rum med en farbror som säkert är 80+. Visserligen är han jättesöt och verkar tycka det är kul när jag och skocken kommer och "livar" upp det lite, men ändå. Dessutom är avdelningen överfull så det ligger patienter i dagrummet också, så det går int eens att gå ut och titta på TV. Det finns alltså INGENTING att göra, förutom att ligga i sin säng och titta i taket. Nu fick maken upp min laptop så han kan surfa lite i alla fall. Han fick också med TV-mottagaren till datorn så han ska kunna få in en del TV-kanaler och titta på.

Det var väldigt länge sedan jag skrev någon om platespotting nu. Det beror inte på att jag har slutat leta, utan för att vädret inte har tillåtit att se plåtarna (översnöade plåtar på bilarna, eller dålig sikt t ex). Det beror också på att jag inte rört mig så mycket ute på vägarna sedan Axel föddes.
Igår och i söndags när jag körde till Västerås och hem så passade jag på att leta lite extra. Jag skulle ha nummer 038, och hittade såklart 3-4 stycken med nummer 039. Igår, till slut hittade jag 038 så nu är jag på väg igen. Tyvärr kommer jag väl inte hitta någon 039 på länge nu... Murphys lag kallas det!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg