onsdag 3 februari 2010

Snöstorm igen!

Jaha, då var det dags för veckans snöstorm igen då. Förra onsdagen var det också snöstorm... Det känns ju inte så jättekul att få ännu mer snö precis, men det är ju inget man kan göra något åt, så det är väl bara att gilla läget. Det blir ju ingen långpromenad för min del idag dock. Hade velat prova på att ta en längre promenad, men så länge det snöar och blåser som det gör så går jag inte ut några längre sträckor. Axel är dessutom ganska snorig idag, och har fortfarande ögoninflammation (som visserligen är mycket bättre) så han har inte riktigt ute att göra när det är sånt här väder.

Idag är Paulina prao. De fick praoa en dag nu i trean och de fick fixa prao-platsen själva. Tanken var att de skulle kolla upp arbetsplatser inom familjen/släkten. Paulina och hennes bästis skulle följa med maken till jobbet först, men så funkade det inte att båda följde med och då ville inte Paulina vara själv. Då fick tjejerna följa med bästisens pappa till hans jobb istället. Därför är de med där idag. Jag har en känsla av att det kommer vara mycket fniss och bus på dem. De har varit ganska mycket på hans jobb så de känner sig rätt hemma där. Trots det så är det ju en rolig upplevelse såklart. Det är stort att få vara en prao ;) (framför allt när man är 9 år och går i 3:an).

Victor var inte alls på humör imorse när jag väckte honom. Han var sur oc ville inte alls gå till dagis. Efter lite dividerande med honom kom jag fram till att han får väl vara ledig idag och imorgon. Jag hinner med vad jag ska i alla fall! Nu får han ett par extra lediga dagar tillsammans med mig och Axel. Då var det bara Simone som skulle lämnas imorse, och följdaktligen bara hon som ska hämtas i eftermiddag också!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg