fredag 26 februari 2010

Regn och halt

När jag kom ut och skulle skjutsa tjejerna till skolan regnade det ganska mycket. Regnet gjorde att det var svinhalt på vägarna. Inga problem när jag körde, men i en korsning såg jag 3 personer som skulle gå över gatan, varav en farbror ramlade. Han kunde inte ta sig upp för egen maskin, utan fick krypa tillbaka till trottoaren och ta sig upp där. Det "bästa" var att de andra två personerna bara stod och tittade. Ingen rörde sig alls. Hade jag bara varit närmare hade jag stannat bilen och hjälpt honom upp såklart. Nu hade han hunnit upp innan jag var framme vid korsningen.
Jag hoppas det blir bättre under dagen, och att de är ute och sandar ordentligt, inte bara på trottoarerna, utan även på gator och vägar där människor faktiskt måste korsa vägarna också. Det var en plog- och sandbil ute (lastbil) men inte släppte den av någon sand. Inte plogade den heller (det fanns ju inget att ploga, det regnade ju, inte snöade, vilket det visserligen gjorde igår kväll), så jag vet inte riktigt varför den körde fram och tillbaka, och backade hit och dit på vägarna.
Temperaturen har stigit till 2,4 grader nu, så lite snö kanske lyckas försvinna idag. Kanske skulle man koppla på trädgårdsslangen på kökskranen och spola hett vatten på snön utanför ;-)? Synd bara att slangen ligger under all snö...

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg