onsdag 20 maj 2009

Jag fattar ingenting (som vanligt)...

Jag skrev ju en tenta för ett tag sedan, som resulterade i ett U. Då tyckte jag att tentan gick jättebra, och jag hade inga problem med att svara på frågorna. Vi skrev ju 2 tentor samtidigt då, och den jag tyckte gick dåligt fick jag G på...
Nu blev det ju omtenta på den jag tyckte gick bra, och omtentan skrev jag för 1½ vecka sedan. Jag tyckte att det gick jättedåligt. Jag hade inte pluggat ett dugg till tentan, så jag kunde inte mer då än förra gången, och jag var helt ofokuserad. Dessutom tyckte jag att det var väldigt mycket jag inte kunde och som jag var osäker på. En hel del gissningar med andra ord. Jag var helt säker på att det skulle bli en omtenta i augusti på den...
Imorse kom betyget. G... Jag hade klarat tentan. Tydligen är det så att när jag tycker det går riktigt illa, då klarar jag det och när jag tycker att det går bra, då klarar jag det inte.
Jag vet ju sedan tidigare med hemtentor och PM att de jag lägger ner min själ i får G, medan de jag snickrar ihop på en kaffekvart får VG. Jag måste tillhöra den skaran människor som har otur när jag tänker. Jag får inte tänka, för då blir det inget bra... ;-).

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

AnnaK sa...

Stort grattis!!! Så skönt att kunna bocka av en grej till. Och grattis till poolen. ;)

Mamma J sa...

Hahahaha, du är för rolig!!

Angie sa...

precis så är dert för mig med! När jag tycker att jag skickar in ett halvfärdigt jobb får jag VG och när jag själv är mer än nöjd...då blir det G. Skumt det där...

Populära inlägg