söndag 10 maj 2009

Trött och omotiverad

Idag är jag trött och seg, och känner mig fruktansvärt asocial och omotiverad. Mycket beror på att jag blev så förbannad på maken igår. Han har så svårt att sätta barnen först och sig själv sist ibland.
Sedan vi flyttade in i radhuset har vi sagt att barnen ska få ha en pool på framsidan. Det har vi varit överens om.
Poolen vi tänkte köpa finns på Biltema för 399:- (den är lagom storlek och inte uppblåsbar och kan därför inte punkteras av nyfikna katters klor). Det har vi varit överens om.
Igår kväll satt maken och kollade någon 10-dygns väderprognos och konstaterade att det skulle bli runt 20 grader nästa helg. Jag sa att då kan vi köpa poolen i veckan så kan ungarna säkert få bada lite nästa helg (förra helgen fick de "bada" med slang ute). Ja, då är vi plötsligt inte överens längre. "Jag tycker det är så onödigt med en pool för 800-900 kronor här ute. Det räcker väl med en liten plaskdamm som de hade förr", sa skrället! Gissa om vi INTE var överens den här gången! En liten "plaskdamm" hade barnen förr, ja, men då var de 1 och 2½ år gamla... Nu är de mellan 5 och 8½ år.
Nu förklarade jag hur jäkla onödigt det är med en motorcykel som står och kostar pengar och som nästan aldrig används... Men det är ju skillnad såklart! Det är mer status med en MC än en liten pool!

Jag ska åka och köpa en pool, kanske ett stort jäkla schabrak och slänga upp här ute. Passar det inte honom: tough luck!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Anna sa...

Å vad trist, hoppas du hittar motivationen snart igen. Och du, köp en riktig dyr pool med en massa onödiga tillbehör. I tanken i alla fall. ;) Kram!

Unknown sa...

Känner igen det där... köp du en pool till ungarna - en dyr och stor ;-)
Skickar en massa motivation till dig också!

Kram!

Mamma J sa...

Heja Ango! Ibland kan man verkligen bli gaaaalen!!!

Populära inlägg