tisdag 5 maj 2009

Billiga kläder till usel kvalitet

Jag har flera gånger konstaterat att Lindex håller riktigt dålig kvalitet. Jag förstår faktiskt inte varför. Priset de har är likvärdigt det på H&M (som vi handlar mycket av), men kvaliteten är det enorm skillnad på.
Jag tror inte jag har köpt ett enda plagg på Lindex som INTE släppt i sömmarna efter 2-3 tvättar. Jag är så himla trött på det (så nu tänker jag faktiskt maila till dem). Det har aldrig hänt med kläder från H&M (eller något annat ställe). Nu har det gått så långt att ungarna också suckar och frågar om jag köpt plaggen på Lindex, när de ser att någon söm har gått upp.
Är det fler som har märkt av det här? Eller är det kanske bara jag som får måndagsexemplar varenda gång jag handlar där?

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Hmmm, jag skulle nog säga att det är ungefär likvärdigt mellan H&M och Lindex här - med den skillnaden att jag handlar betydligt mer på H&M eftersom man får bonus där ;-).

Ango sa...

Mamma J:
Vi handlar också mest på H&M (eftersom man får bonus där ;)), men de få plagg vi köper på Lindex är i usel kvalitet. Jag har aldrig varit med om något liknande från H&M. Där har det varit något enstaka plagg någon gång, men sällan. Lindexplaggen vet jag att de går sönder snabbt (sömmarna går upp) så jag är redan inställd på det.
Senast igår morse visade Paulina en tröja som hon använt 3-4 gånger som släppt i sömmen i nederkanten (det är en tröja som ser ut som om den har en längre tröja under, och den nedersta tygbiten har sömmen släppt närmare 20 cm i).
Även plagg som barnen fått i födelsedagspresent har gått sönder snabbt, så det kan inte bara vara min otur som spelar in ;).

Kram
/Ango

Mialin sa...

Jag har faktiskt aldrig märkt det men jag handlar mycket mer på HM eftersom deras kläder är för mer min ålder ;)

Ha det bra!

Populära inlägg