torsdag 28 maj 2009

Bilförsäkringarna förföljer mig!

Jag har ägt 2 bilar i år, är inne på den 3:e nu. Först hade jag en Peugeot 309, som jag sålde i mars, april någon gång. Köpte då en Volvo 745, som jag hade väldigt kort tid, någon månad bara, innan även den såldes. Båda bilarna var såklart försäkrade, men försäkringarna sägs ju upp när bilen byter ägare. Inget jag funderat på.
I måndags kom det ett brev med en påminnelse att försäkringen på Volvon inte var betald... Eh, va? Inte mitt problem, eftersom jag inte äger den i så fall. Ringde upp Volvia som var försäkringsbolaget. Nej, det hade ju blivit fel. Det var ju inte jag som stod som ägare på den bilen. Försäkringen pockades bort!

Idag kom ett brev från Moderna Försäkringar att de hade en nyteckning på en bilförsäkring, på Peugeoten... Eh, va? Utskriftsdatumet på fakturan var 090525, så det är ju helt nytt. Ringde upp dem och fick den försäkringen också borttagen.

Har försäkringsbolagen bestämt sig för att försöka få mig att betala försäkringar för alla bilar jag ägt nu?
Konstigt är det, speciellt som jag bara står som ägare till en bil (som är försäkrad i ett annat bolag) enligt Transportstyrelsen.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg