fredag 1 maj 2009

Seg brasa

Brasan vi tittade på igår var nog den segaste jag någonsin har sett. Det tog tid innan det var övertänt, och vi tröttnade innan dess och gick hem.
Fyrverkeriet började när vi kommit några hundra meter bort, och vi kunde titta på det på håll, till Victors stora glädje. Victor avskyr när det smäller, och fyrverkerier är nog det värsta han vet. Han gick med fingrarna i öronen i 10 minuter medan fyrverkeriet höll på.

Idag är jag trött och seg och har ont i huvudet. Vet inte om jag andades in för mycket spritångor igår, så det är därför jag har ont i huvudet. Jag tyckte ändå att det var ovanligt lugnt på fyllerifronten. Kanske hann jag inte se så mycket eftersom vi var hemma igen vid 22:15 igen (med grymt trötta barn).

Planterade lite lökar (doftliljor och femöringar) i rabatterna igår. Satte också frön i krukor (paprika, chili, gräslök och dill) och lite solrosfrön (såna solroser som bara blir ½-meter höga) vid vårt nya staket. Förhoppningsvis kommer det växa bra och bli riktigt fint.

Idag sitter Paulina med hink framför sig och mår jätteilla. Vet inte varför riktigt. Igår kväll när vi gick hem från brasan sa hon att att hon hade jätteont i magen, men vi tog det som att hon var jättetrött och att det var ett tecken på det. Nu när hon vaknade kom hon ner och sa att hon skulle kräkas för hon mår så illa. Hon som ska på disko hos en klasskompis ikväll... Hoppas hon mår bättre snart!

Min viktminskning går framåt, och jag parerar fällorna bättre och bättre. Till idag har jag gått ner 5,2 kg (på mindre än 3 veckor), och mer ska det bli. Nu ska det bli en morgonpromenad!

Pussen & Kramen
/Ango

4 kommentarer:

AnnaK sa...

Vad duktig du är med vikten!! Grattis! :) Själv står jag still just nu så jag får nog köra en rivstart igen. Trevlig helg, kramar Anna!

Mamma J sa...

Stackars Paulina! Hoppas att det gick över och att hon kom iväg!

Du är ju kanonduktig med vikten! Heja heja!!!

Du förresten - finns det alltså lökar man kan sätta NU som tar sig IÅR? Jag som gått och suktat och surat för att jag missade i höstas... :(

Ango sa...

Anna K:
Tack! Jag är jättemotiverad till att gå ner i vikt nu, vilket jag är otroligt tacksam över.
Rivstart är alltid bra för att "chocka" kroppen att komma igång igen. Den blir ju gärna lite lat och gör inte av med mer än den behöver...

Mamma J:
Enligt förpackningarna på lökarna så ska de sättas nu på våren (mars-april på ena och mars-juni på andra) och sedan blomma i höst.
Vi tänkte också sätta mer i höst, eftersom vi gjort en "provisorisk" sommarrabatt, så vi inte visste vad som skulle komma upp. Nu sitter det penséer överallt, men de åker upp i höst när lökar ska ner. Tänkte sätta en del vårblommor då, men också sånt som kan komma upp senare under året.

Tack för hejaropen!

Kram
/Ango

Karin sa...

Grattis till viktminskningen!
Jag kör lchf tilloch från, karaktären sviktar lite emellanåt därav "från"
Hursomhelst så tror jag benhårt på low carb kost, oavsett om det är GI eller den mer strikta lchf kosten.

Ha det bra!

Populära inlägg