fredag 29 maj 2009

Trött idag

Idag är det nog trötta familjen hos oss. Vi åkte en biltur på nästan 45 mil igår, med start vid 16-tiden. Anledningen till det var att maken sålt sin MC och skulle leverera den till köparen (för att få loss pengar tills på lördag när han ska åka och köpa sin nya), lite drygt 22 mil bort. MC:n kördes på släp, så det gick ju inte så jättefort på ditvägen.
Barnen somnade i bilen. Victor redan innan vi åkt en kvart och tjejerna droppade av efter någon timme.
Väl framme på slutdestinationen köpte maken godis och läsk till barnen... BIG mistake! De började ju studsa och tjoa som galna av sockerruschen. Efter 45 minuter var de nere på grundnivå igen, och vi var på väg hem. Ett McDonald'sbesök var inbokat, och det skulle bli i Västerås. När vi kom dit var klockan 22... Då hade Victor strax innan varit på väg att somna igen, men vaknade och kräktes. Inte kul! Förmodligen var det en kombination av trötthet och hunger som gjorde att han blev åksjuk. Fick stanna och ta av honom alla kläder, även kalsongerna. Maken hade ett par tröjor i stl XL i bilen, och en sån fick Victor ha på sig. Gissa om han såg rolig ut...
Mat på McDonald's blev det, även jag åt hamburgare och pommes. Första gången på hela tiden jag ätit GI som jag äter så IG, så det tycker jag är helt ok.

Vid 4-tiden imorse vaknade jag av att det kom ett SMS på min mobil. Det var från min kusin, Pernilla, som 3 timmar tidigare hade blivit mamma till lilla Alva! Stort grattis till hela familjen! Hoppas ni mår riktigt bra och att ni får det riktigt härligt när ni kommer hem!
Efter SMS:et hade jag lite svårt att somna om igen, och var allt annat än pigg när jag för en gångs skull vaknade av väckarklockan kl 6:30. Nu ska jag försöka vakna till och ta tag i min skoluppgift (som är allt annat än intressant) och försöka få den färdig!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg