onsdag 20 maj 2009

Pool införskaffad


Igår frågade maken om jag kunde åka till Västerås för att köpa växellådsolja. Det fanns något företag som sålde 20 litersdunkar, och han ville ha en sån. Så frågade han om jag kunde åka till Biltema också. Visst, sa jag, det kan jag väl.
Eftersom jag ändå var på Biltema så inhandlade jag en pool till ungarna. I helgen ska det bli fint väder så då kan de inviga den.
Jag valde att köpa den mindre poolen som vi bestämt från början. Den är 180 cm i diameter och 50 cm djup. Det är väl precis vad som får plats på vår gräsmatta. Den större poolen som Roger tittade på var 244 cm i diameter, och den får inte plats, tror jag inte... (ja, så stor "trädgård" har vi).
Den poolen vi köpte har soltak och sprinklersystem, så man kan koppla in vattenslangen och låta vatten rinna under taket i poolen. Det lät ju skoj!
Hoppas nu bara att väderprognosen inte ändras till i helgen, utan att det verkligen blir bra väder!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Wow, vad häftig!!! Undrar just om vi får plats med en sådan... Måste nog ut och mäta!! Vad kostade den?

Det där med taket lät både kul och praktiskt!

Ango sa...

Mamma J:
Jag tyckte den verkade jättehäftig, och i lagom storlek, både diameter och djup. Att dessutom få soltak som skyddar mot lite solbränna och att det dessutom går att få "vattenfall" inne i poolen var extra bonus. Sprinklern hade jag liksom inte läst tidigare, utan det kom som en överraskning när jag stod på Biltema och skulle köpa den.
Den var inte alls dyr; 399:- kostade den.

plingan sa...

Det var en fin pool! Där ryms man ju själv och plaska också :)

Populära inlägg