tisdag 5 maj 2009

Utvecklingssamtal

Idag var det dags för utvecklingssamtal med Simone. I stora drag så var det positivt allting. Trots att det var en stor grupp (26 barn) så har det här året gått väldigt bra, och väldigt fort, enligt läraren.
Jag fick också veta vilka lärare det blir nästa år, i 1:an. Den ena är samma som de har nu, den andra är helt ny för mig.

Har gjort färdigt en inlämningsuppgift jag hade i ena psykologikursen idag. Den skulle vara inlämnad senast kl 23:59 ikväll så jag tyckte att det var dags att göra den... Nu är den inlämnad, och alla böcker tillbakalämnade till bibblan. Nu är det bara opponering på en annan students arbete som ska göras. Jag antar att jag får veta imorgon vem jag ska opponera på. Opponeringen ska vara gjorde senast på söndag. Den är inte lika "jobbig" som att skriva ett arbete som tur är!

Har fruktansvärt ont i ländryggen idag. Imorse hade jag hemskt ont i foten, på ovansidan, vid tårna, så det högg till vid varje steg jag tog. Tänkte att då blir det tyvärr ingen workout idag. Så tänkte jag att jag skulle köra yoga eller pilates istället. Pilates blev det, och då har jag fått ont i ländryggen istället. Det kändes inget medan jag höll på, utan det har kommit senare.
Nu gör det inte ont i foten längre så då kan jag ju gå ut på en promenad senare istället. Förhoppningsvis kommer det inte att ösregna då! Äsch, det spelar ingen roll, jag ser fram emot att få lyssna på Mons Kallentofts nya, Höstoffer, som kommit ut och som finns som talbok på Storytel. Ska pausa i lyssnandet på Box 21 ett tag till förmån för Kallentoft!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, tänkte uppdatera mig angående dina bokönskningar. Skulle någon/några av följande vara intressant?
Mitt förbjudna ansikte - Latifa
Till dess din vrede upphör - Åsa Larsson
Främlingen - Diana Gabaldon
Roms portar - Conn Iggulden
14 år till salu - Caroline Engvall

Din hemliga bokvän

Mamma J sa...

Hehehe, det verkar bara vara omväxlande "skit med kärringen" idag ;-). Foten, ryggen - nej inte foten, bara ryggen, haha!

Hoppas att ryggontet ger med sig snart - och att det onda då inte går över i armen eller benet eller kanske huvudet ;-).

Opponeringen - det måste vara det roligaste!

Ango sa...

Hemlige bokvännen:
14 år till salu har jag läst (väldigt bra bok!), och Tills dess din vrede upphör har jag i bokhyllan. De andra har jag inte läst och har inte någon av dem i bokhyllan heller ;).

Mamma J:
Ja, idag är det verkligen "skit med kärringen". Känner mig inte en dag äldre än 97½ år, typ.
Ryggen har jag fortfarande ont i, men foten är bra (och allt annat också ;)). Har tagit en rask promenad nu, så jag fått röra lite på mig idag i alla fall!

Kram
/Ango

Populära inlägg