lördag 2 maj 2009

Varför?

Klockan är 7:45, och jag sitter och njuter av tystanden med min kopp morgonkaffe. Så hör jag några ungar väsnas ute... Eh, va? Vänder mig om och ser ena grannens två ungar (kille på 14 och tjej på 4) som är ute och leker. De låter rätt mycket, både ur munnen och genom leksakerna.
De åker runt precis utanför oss, dvs precis nedanför mina ungars sovrumsfönster. Jag hoppas att mina ungar kan sova en stund till, trots ljudet.
Varför låter man sina ungar vara ute så här tidigt? OM man nu tycker att det är OK att de är ute, så kan man ju tala om för dem att de får vara lite tysta för andra personer kan faktiskt sova fortfarande.

Paulina var på diskot igår. Hon somnade på soffan och sov i 2 timmar nästan. När hon vaknade mådde hon bättre och åt lite mat. När hon kom hem från diskot var hon jättetrött igen. Hon somnade väl vid 22:30 eller nåt.
Jag tror att hon mådde dåligt för att hon var så trött. I torsdags hade de uppträdanden i skolan, och hon hade varit nervös för det hela veckan. I torsdagsmorse gick hon upp kl 6:30, vilket är tidigare än hon brukar gå upp. Efter uppträdandet släppte alla spänningar och tröttheten kom, men då var det ju Valborg och sent i säng. Natten till fredagen sov hon dåligt. Hon vaknade flera gånger, kom och la sig i vår säng (vilket hon ALDRIG gör annars) och även där vaknade hon flera gånger. Tröttheten var ganska rejäl igår alltså.
Jag är likadan när jag är extremt trött. Jag känner mig helt febrig och illamående, då.
Förhoppningsvis kommer hon må mycket bättre idag!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Känner igen det där på pricken ang Paulinas "tillstånd". Jag var t o m sådan när jag var mindre att om jag blev för trött så kräktes jag. Min kropp sa ifrån på det sättet. Numera blir jag mer i stil med det du beskriver - varenda cell i kroppen känns som om den strejkar och så har man ingen matlust utan mår mest illa. Skönt om det går över så lätt nu då!

Min gissning ang barnen: Föräldrarna skiter i det. De sover säkert själva med fönstret åt något annat håll och tycker bara det är skönt att vara av med ungarna... Finns sådana föräldrar överallt.. :(

Jag hade nog gått ut och pratat med barnen för förmodligen inser de inte av egen kraft att de inte är så trevliga för omgivningen. Om föräldrarna har missat att informera dem om det, så är det ju inte helt otroligt att de gör det av rent och skärt oförstånd...

Boktokig Eva Boström sa...

Jag känner också igen mig med illamående när jag är trött. Tyvärr har jag haft det ofta så det senaste året! Suck!

Jag fick svar av Eva Swedmark innan jag hann gå in på hennes blogg och fråga. Och så har Full bokhylla erbjudit mig sitt exemplar. Hoppas i alla fall att förlaget ska börja sälja böckerna igen. Jag vet flera stycken som skulle tycka om de här böckerna!

Populära inlägg