tisdag 19 maj 2009

Knöligt

Jag har en knöl på min vänstra underarm som jag har haft i flera år. Jag har aldrig funderat på om den kan vara farlig, utan bara utgått från att det är en fettknöl. Ändå brukar jag hålla koll på den för att se om den förändras. De senaste två veckorna tycker jag att knölen har förändrats och blivit lite större, så jag bestämde att det var dags att kolla upp den, för säkerhets skull, även om jag fortfarande är övertygad om att det är en fettknöl.
Ringde VC igår eftermiddag, och kom fram efter 5 minuter i telefonkö. Förklarade mitt ärende, och sa att jag ville boka en läkartid. Fick då veta att det gick inte att boka någon läkartid... De hade inga tidböcker ännu, de skulle komma om 1-2 veckor. Alla tider som de hade tillgängliga just nu var uppbokade. Jag kunde få en akuttid om jag ville, men det tycker jag känns väldigt onödigt att ta. Det finns säkerligen någon som behöver den bättre än mig. Jag menar jag är inte ett dugg orolig och jag har ju haft knölen bra länge redan.
Hur som helst så var alla tider som fanns innan midsommar uppbokade... Eh, jaha, vad skoj då! När jag äntligen tog mig samman och ringde så kunde jag inte få en tid. Jag måste komma ihåg att ringa nästa vecka igen för att se om de har fått tidböckerna. *suck*
Jag fick veta att de troligen skulle ta bort knölen direkt när jag var på läkarbesöket...eh, jaha, det hade jag ju inte räknat med, men visst, det är ju bra! Får se om jag får en tid i år då...

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg