måndag 11 maj 2009

Ny cykel

Simone har fortfarande bara en 16 tumscykel, men sedan förra sommaren har vi sagt att vi ska köpa en ny, men eftersom hon trivts så bra med den hon har så har det dragit ut på tiden.
Nu är hennes cykel så välanvänd (storebror, nu 17 år, fick den för typ 10 år sedan, och den har sedan lackats lilametallic till Paulina och sedan till Simone) att den är ganska sliten (även om den fick ny kedja, ny sadel och nya däck och slangar för 4 år sedan). Dessutom är ju Simone så stor att hon behöver en större.

Jag har frågat om hon vill ha en 24" som Paulina har, men det vill hon inte, hon vill ha en 20". Nu har vi letat efter en begagnad på Blocket, men så fort vi hittat en som varit jättefin så har den varit såld, förstås. Så igår hittade jag en sååååå fin cykel. En gammelrosa, Mustang. En riktig sommardröm för en liten tjej. Den hade jag kunnat döda för att få om jag var knappt 7 år. Jag var säker på att cykeln skulle säljas snabbt. Den var mycket sparsamt använd, under sista halvan av förra sommaren, och i mycket bra skick för endast 500:-. Ett kap som heter duga! I annonsen fanns tyvärr inget telefonnummer, man kunde bara maila, vilket jag gjorde på eftermiddagen. Jag fick inget svar, och vi gav upp den cykeln.
Så fick vi tag på en annan, en röd, alldaglig cykel i bra skick, i samma stad som drömcykeln, bara lite längre bort. När maken varit på väg för att köpa den röda cykeln, och alltså kommit knappt halvvägs ringer min mobil och det är de som äger drömcykeln som ringer för att meddela att den visst finns kvar.
Jag ringde genast till maken som fick korta sin rutt, och åka till ett annat område och köpa drömcykeln istället! Gissa om jag har en tjej som kommer bli sååååå glad imorgon bitti när hon ser cykeln (hon gillade drömcykeln jättemycket när hon såg den på bilden, och har inte en aning om att det kommer stå en ny cykel och vänta på henne imorgon bitti).
Så här ser cykeln ut (hoppas de nuvarande ägarna inte misstycker att jag lägger ut bilden här):

Visst är det en härlig cykel till en liten prinsessa?!


Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Wow!!! Jaaa, verkligen fin!!

Populära inlägg