söndag 24 maj 2009

Städuppdatering

Nu har det gått några veckor sedan min kära make kom på den briljanta idéen med en gemensam städdag i vår familj. Onsdagar bestämdes eftersom onsdagar också är datorfria för hela familjen (en dag att umgås som omväxling). Min make tyckte då att det var en ypperlig idé att passa på att städa då, alla tillsammans, så det gick snabbt! Hur har det gått då? Jo så här har det gått:
Vecka 1: Alla städade tillsammans. Började på överenskommen tid!
Vecka 2: Alla städade tillsammans...först när jag städat övervåningen och börjat på undervåningen!
Vecka 3: Min rygg hade pajat = ingen städning.
Vecka 4: Maken var på läger med sina elever = Jag städade ensam innan barnen kommit hem.
Vecka 5: Jag städade OCH tjatade på barnen att städa sina rum. Maken var bara tvungen att kolla någon ventil under bilen...så han visste var den satt till ett senare tillfälle!
Vecka 6: Kommande vecka. Någon som vågar gissa hur det blir?

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Jag håller tummarna för att det blir en repris på vecka 1 :-).

Unknown sa...

Väntar på en spännande fortsättning då ;-)

Hosanna sa...

*Haha* Precis så har det varit här också när vi bestämde oss för städschema med fast städdag.

Helt plötsligt var maken tvungen att jobba liiiite längre de dagarna, fixa något med husvagnen, tvätta bilen (för andra gången den veckan) och *yadayadayada*

Populära inlägg