lördag 23 maj 2009

Gräsänka!

Igår åkte maken till Danmark för att "leka" med sina kompisar och deras motorcyklar. Kvar hemma blev ju jag och barnen...och det är faktiskt rätt skönt!
Igår gjorde vi inte så mycket, det var ju ett riktigt trist väder. Idag har jag lovat barnen att den väl omnämnda poolen ska plockas fram. Jag har lovat det, och solen har också lovat det! Enligt väderprognosen ska det bli runt 18 grader varmt idag, så det är lika bra att släpa fram poolen och låta ungarna bada. En fördel för oss är att jag måste ta vattnet från kökskranen vilket gör att jag kan hälla i ganska varmt vatten!

Är så trött på mat just nu, och har ingen inspiration alls. Handlar liksom från dag till dag, och orkar inte fundera på att storhandla. Det känns riktigt trist faktiskt.
Igår gjorde jag helstekt fläkskotlett. Till det ville jag ha potatis, men den var slut (japp!) i affären jag handlade i så det fick bli klyftpotatis. Gräddsås, äppelmos och grönsaker till det. Till middag blev det hambugare och pommes, till barnen. Jag äter ju GI så det var inget sånt till mig ;-).
Vad ska vi äta idag då? Grilla? Kanske skulle grilla kyckling eller fläskfilé som omväxling. Vad ska vi ha till det då? Nä, får se vad vi hittar på. Jag vet inte ens om jag har lust att grilla!
Nu ska jag börja montera poolen! Bilder kommer så småningom!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg