lördag 16 maj 2009

Längtar efter sommar och ledighet

Just idag känner jag hur mycket jag längtar efter sommarledigheten! I år blir sista året som jag får vara hemma hela sommaren med barnen och njuta av sommaren, tyvärr. Nästa år ska jag ut i verkligheten igen och börja jobba. Det ska bli en sommar att njuta av i år alltså (hoppas jag).
Visserligen ska jag plugga hela sommaren, men jag vet ju hur distanskurserna är ;-). Det brukar inte vara så blodigt allvar, och jag har hittills aldrig känt att jag slitit ihjäl mig med dem.
Barnen ska vara lediga hela sommarlovet (ja, första veckan ska de vara på fritids), fr o m v 25 är de helt lediga och jag längtar verkligen! Det är tur att nästa vecka bjuder på en del ledigt så jag får rå om mina barn ordentligt på dagarna då.

Att det blir sommarlov betyder ju också att mina barn genast blir lite större... Efter sommarlovet börjar Paulina 3:an, Simone 1:an och Victor börjar sitt sista år på dagis. Jösses, var har mina bebisar tagit vägen? Efter nästa sommar har jag ju bara skolbarn, varav den ena dessutom börjar MELLANSTADIET! Ja, nu är det väl bäst att ta ett år i taget ;-), och inte förivra sig över att de snart är tonåringar också...

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Haha, min kommentar blev så lång så jag gjorde om den till ett inlägg inne hos mig :-).

Till viss del iallafall.

Jag jobbar ju "som vanligt" men, med lite dagar här och där så kan man förlänga sommaren rätt så bra. Det känns som om jag inte kommer jobba "normalt" på hela sommaren - eftersom det är långhelg nästa vecka (har tagit ledigt på fredagen) och så veckan efter det har dagis studiedagar torsdag och fredag. Veckan efter det är det iofs "normalt" men sedan slutar skolan den 10:e och då är vi lediga allihop för att gå på skolavslutningen och sedan har jag tagit torsdag och fredag ledigt också. Veckan efter det är det midsommar - då är vi alltid lediga torsdagen och måndagen i samband med där... Så, en hel veckas jobb blir det inte mycket framöver. Skönt!

Sedan är det ju också så att jag jobbar på ett företag där en hel vecka kommer att innebära 4-dagar i ett halvår framöver. Du vet säkert vilket... :-)

AnnaK sa...

Ledig på sommaren som student? hur gör man då? :) Jag är ledig sammanlagt tre veckor men K är hemma så barnen får sommarlov i alla fall. Vår stora börjar sexårs i höst och det är mycket konstigt eftersom han är typ tre år!! :D

Maud/En bok om dagen sa...

Och rätt vad det är, så ska den flytta hemifrån - den där lilla bebisen som man fick med sig hem från BB... ;-)

Populära inlägg