fredag 5 december 2008

Väl Godkänd

Idag loggade jag in, som vanligt, på First Class för att se om jag fått någon feedback på sista uppgiften i ena kursen jag läst. Det är 1½ månad sedan jag lämnade in examinationsuppgiften och har väntat och väntat på att få veta hur det gick. Idag, äntligen, kom beskedet och feedbacken. Observationen jag hade gjort var bra och genomtänkt, med bra diskussioner och lösningsförslag, enligt läraren. Slutbetyget i kursen blev Väl Godkänd. Blev jätteglad över betyget så klart! Även om det är ganska oväsentligt vilket betyg man får så är ändå ett VG ett styrkelyft för egot och det kan man behöva med jämna mellanrum, speciellt nu när jag tycker att skolan känns jobbig, tung och relativt omotiverande.
Kursen jag läste hette Mobbning i lärandemiljöer och avhandlade just mobbning i skola. Anledningen till att jag läste den är för att mobbning finns överallt och om jag vill arbeta som kurator/terapeut är även mobbning något jag kommer stöta på, oavsett var jag arbetar. Att kursen fokuserade på skolmiljö spelar ingen roll eftersom man får olika perspektiv på mobbning ändå.

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS GRATTIS!!! Vad duktig du är! Ha en underbar helg, kram Anna!

Ango sa...

AnnaK:
Tack!
Ha en underbar helg du också!

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Grattis! Förstår att en sådan ego-boost satt fint!

Populära inlägg