tisdag 2 december 2008

Lugn...

Lugnet har lagt sig, och nu är vardagen som vardag igen. Det har ju varit lite annorlunda nu när vi flyttat. Dagarna har inte sett ut som vanligt, och framför allt har jag inte riktigt gjort vad jag borde gjort, dvs pluggat. Igår skulle vardagen varit tillbaka, men så vägrade Victor gå in på dagis av någon anledning, så han fick vara hemma hos mig isället. Det blev ju inte så himla mycket pluggande om man säger så...
Jag ligger lite efter med skolan, den ena kursen, så jag måste sätta fart med det. Jag borde ha gjort två inlämningsuppgifter färdiga i slutet på förra veckan, men det blev ju inte riktigt så eftersom vi flyttade. Jag var ju faktiskt på gång i torsdags, men så visade det sig att Telia hade käkat raketbränsle och flyttat bredbandet med vindens fart. De säger ju att det tar ca 8 arbetsdagar från att man flyttar telefonen till att bredbandet är inkopplat. Eftersom vi skulle flyttat i fredags tänkte jag flytta telefonen också från fredagen, men så ändrade jag till måndagen den 24:e istället bara för att vi skulle få in bredbandet så snart som möjligt. Så i torsdags tänkte jag skriva på min inlämningsuppgift, men se då var bredbandet redan flyttat och inkopplat i radhuset, bara 3 dagar efter att vi flyttat telefonen. Imponerande, Telia! I vanliga fall är man glad om man får det inkopplat inom en månad från att man begärt det! Ja, det betyder ju att jag inet gjorde inlämningsuppgiften då, utan får göra den (och en till) nu istället. Dessutom har jag en hemtenta som ska göras och lämnas in nästa vecka... Sedan är den här "hysteriska" kursen över och jag har bara en annan kurs. Den är det mycket grupparbeten i istället. Grupparbeten som görs över internet (vilket alltid tar mycket längre tid).

Nu måste jag jobba....

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg