fredag 5 december 2008

Utmanad

Jag har blivit utmanad av enAnnan (3-utmaningen) och även av Kerstin (8-utmaningen), så här kommer mina svar på utmaningarna:

3 hårda paket du önskar:
~elektronisk stektermometer
~äggklocka
~böcker

3 mjuka klappar:
~gardiner till sovrummet, vardagsrummet och hallen
~garn
~kläder, vad som helst eftersom jag så sällan unnar mig att köpa nya kläder

3 viktiga klappar:
~att vi får vara tillsammans hela familjen och vara friska känns extra viktigt efter att ha varit förföljda av cancer hela sommaren och hösten.
~värme och glädje till alla i juletid
~sällskap till de som inte har någon att fira julen med

---------------------------------------------------------------------------------------

Reglerna är:
Publicera reglerna på din blogg.
Svara på de sex 8-sakerna.
Meddela de utmanade på deras bloggar.

8 favoritprogram:
~Det okända
~House
~Spårlöst försvunnen
~CSI
~Kan inte komma på fler. Jag ser på det som är på Tv om jag ser. Har inget jag direkt följer.

8 saker jag gjorde igår:
~Flyttstädade
~Bakade glutenfritt bröd
~Tvättade
~Skottade snö
~Tittade på Paulina och Simone när de var på gymnastiken
~Hämtade en bok på bibblan, som jag hade reserverat
~Postade mitt paket i Julpåse Large
~Myste med Victor som fick vara ledg från dagis

8 saker jag ser fram emot:
~Julen. Jag ÄLSKAR verkligen jul med maten och klapparna. Att se barnen öppna paket är så underbart! I år ska vi dessutom för första gången fira i Linköping med min mamma, mormor, morbror och min yngsta kusin och hennes pojkvän. Det ska bli underbart roligt!
~Ledighet med barnen...
~C-uppsatsen. Ja, konstigt nog. Nästa termin ska den göras och jag ser verkligen fram emot det (jag ska gå tillbaka till det här inlägget när jag sitter med uppsatsen och undra vad det var för fel på mig ;))
~När gamla lägenheten är färdigstädad så vi får lämna tillbaka nycklarna. Vi tar det lugnt med städningen och tar bara lite varje dag. Nu är det snart klart!
~SNÖ! Mer snö och inget som slaskar bort samma dag det kommer!
~Julavslutningen för Paulina. 2:orna ska göra julspel i kyrkan och Paulina ska vara med och vara en ängel! Såååå roligt!
~Paulinas födelsedagskalas. Hon ska ha pyjamasparty med övernattning för de som vill. Nästa fredag är det dags!
~När hela familjen är friska igen!

8 favoritrestauranger:
~Ming Palace, Eskilstuna
~Någon grekisk resaurang i Örebro som jag inte minns vad den heter nu
~Papas Tapas, Eskilstuna
~en asiatisk restaurang som jag också förträngt namnet på, Eskilstuna
~Hammarbyrampen, Västerås
~Kungsörs pizzeria, Kungsör
~Waynes coffee, Eskilstuna
~en lunchrestaurang nära högskolan, Eskilstuna (jag vet inte ens vad den heter, trots att vi äter där ganska ofta)

8 saker på min önskelista:
~böcker
~Stektermometer
~äggklocka
~digitalkamera (systemvariant)
~gardiner
~nya sängbord
~X-box
~hushållsassistent (en ROSA)

8 personer jag utmanar:
~alla som vill och känner sig manade!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg