söndag 7 december 2008

Söndagskväll

Jaha, då var det söndag och kväll igen! Barnen sover, och jag tänkte nog göra dem sällskap snart. John Blund pockar på uppmärksamheten nu. Tänkte bara försöka läsa ut en bok först. Det är knappt 30 sidor kvar i den.
idag var vi en sväng på den så kallade julmarknaden som bara blir mindre och mindre varje år. I år var det ett stånd från Svenska Kyrkan, Scouter och en hel massa skolklasser som sålde fikabröd. Bortsett från det var det ingenting mer än lotteristånd. Urtrist, verkligen!
Vi skulle hur som helst bara gå på godisregnet och Darin. Vid godisregnet fick väl ungarna 3 kolor var sammanlagt. Sedan började väntan på Darin...som kom till slut. Tre låtar körde han (eller ja, mimade han till). Bra låtar, jag gillade dem (de kom från hans senaste platta Flashback som nyss släppts). Tog med skivan hem förstås ;). Nu ska mamma poppa lite ;). Medan vi tittade på Darin passade det på att snöa en hel del också. Inget som stannade såklart, men som gjorde oss åskådare lite blöta i alla fall!
Efter Darin kollade vi på tre ungdomar från Eskilstuna som var junioreuropamästare eller nåt sånt i bugg och lindyhopp eller vad det var (minns inte riktigt). De var så grymt duktiga! Vill du se dem, så kika på Lilla Sportspegeln imorgon måndag, kl 19:00 (SVTB antar jag), för då ska de vara med! Efter dansuppvisningen gick vi hem en stund.
Kl 18 var vi bänkade i kyrkan för att titta på den nykrönta Lucian med sina tärnor. Nu var det inte den tjejen som ungarna hoppats på (det var en tjej som varit praktikant både på dagis och i Simones klass, en underbart härlig tjej) som blev Lucia, men hon var ju tärna i alla fall och då fick vi titta på henne.
Tjejerna i tåget var kanonduktiga, och jag är lika imponerad som vanligt när andra är så där duktiga.
Imorgon måste jag sätta fart med en tenta som ska vara inne på fredag. Jag har inte ens läst boken som tentan ska handla om... Boken är dessutom på engelska. Det blir till att jobba stenhårt imorgon alltså.
När jag hämtar tjejerna på fritids imorgon är det föräldrafika. Det ska bli mysigt!
På fredag är det Lucia på Victors dagis. Eftersom de två avdelningarna numera är en gemensam avdelning, men lokalerna inte är ombyggda blir det trångt för 40 barn och dubbelt så många föräldrar så de ska ha Luciatåget ute med glögg och pepparkakor till föräldrarna. Håll tummarna för bra väder!
Nästa måndag ska Simones klass också ha Luciatåg ute. Förhoppningsvis blir det fint väder då också!
Nu ska jag gå och gosa kudden!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg