onsdag 10 december 2008

Julemys

I söndags kom jag på att det var länge sedan jag kikade på kyrkans hemsida. Vårt församlingshem brukar alltid hitta på en massa roliga aktiviteter för barnbåde nu och då. Även om ingen av oss är religiösa så tycker vi nog hela familjen att det är mysigt att gå i kyrkan. Själva lugnet och atmosfären älskar jag , liksom konsten. Att jag sedan inte håller med om det de tror på, det stör inte mig ett dugg.
Hur som helst så kom jag på att det kanske ska vara någon pysselkväll nu i juletiden. Kikade in på hemsidan och visst sjutton skulle de ha det. Det är Öppna förskolan som arrangerar det, så kl 16 i eftermiddag (till kl 19) är det julpyssel i församlingshemmet. Det ska jag och barnen gå på. Kanske kan man få lite julfeeling då...det skulle ju inte vara en dag för tidigt! Vill man kan man käka risgrynsgröt och skinkmacka också för 20:-, men jag tror vi skippar det. Jag ska koka egen idag så går vi hem efter pysslet och äter hemma istället.
Det ska bli jättemysigt med pyssel. En massa flätade korgar, smällkarameller och ljus och änglar och till och med kransar brukar man kunna göra.

I början av hösten lades Posten ner här i vår kommun, och flyttades till grannkommunen, 1½ mil bort. Efter att de flyttade har MASSOR av post försvunnit. Jag fattar inte vad som hänt, men plötsligt verkar inte all post nå fram. Som exempel kan nämnas att jag samma månad som Posten flyttade, inte fick någon elräkning (den kommer varje månad). Den hade försvunnit... Förra månaden hade elräkningen uteblivit igen. Ett brev från ett jultidningsförlag ang. något strul med vår order försvann (de ville att vi skulle ringa dem för att lösa det strul som blivit) så det blev stressigt som bara den nu när vi efterlyste paktet hos förlaget...vilket också innebär att vi måste lösa ut paketet mot postförskott eftersom de bara skickar mot postförskott efter den 28/11. Jaja, pengarna får vi ju tillbaka så det spelar egentligen ingen roll. Nu börjar jag också misstänka att det paket jag skickat i enbokomdagens julpåse large till Nina har kommit på avvigvägar. Jag hoppas att det inte har det, utan bara att Nina inte nämnt att det kommit fram. Jag postade nämligen paketet i torsdags och ännu vet jag inte om det hittat fram. Jag har frågat Nina, men inte fått svar ännu!
En utbetalningsavi från Försäkringskassan är också borta. Den efterlystes och en nyskickades ut. Eftersom den försvunna avin inte är utlöst så tror jag inte att någon har stulit posten, utan bara tappats bort i största allmänhet. Oavsett anledning så är det vansinnigt irriterande, och inget jag kan göra något åt... SUCK! Jag ska skicka ett mail till Posten i alla fall och meddela dem!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg