måndag 15 december 2008

Sjuk?

Mår jättekonstigt idag. På förmiddagen skulle jag gå ut och posta ett par böcker och skulle handla lite på hemvägen. Det kändes som om jag hade grymt lågt blodsocker. Var helt skakig i hela kroppen och yr i huvudet. Åt en tidig lunch för att råda bot på det som jag trodde var lågt blodsocker, men det blev inte bättre. Trodde då att jag kanske höll på att bli magsjuk, då brukar man också känna sig så, men jag mår ju inte illa eller så.
Jag är matt i hela kroppen, yr i huvudet, blir anfådd för minsta lilla grej, tycker det känns jobbigt att ta djupa andetag, jag fryser och kallsvettas om vartannat och jag är trött. Kanske är det tröttheten som är boven? Simone kom över och sov i vår säng inatt. En stund senare kom Victor, och då gick jag och lade mig hos honom i hans säng istället. Hans säng är visserligen 90 cm bred, men bara 170 cm lång, vilket gör att fötterna ligger utanför sängen. Man sover inte så himla gott där om man säger så...
Kanske är det bara en natts god sömn som fattas för hälsan! Tur att det snart är jullov. På fredag har Paulina sin avslutning i kyrkan, de små slutar redan på torsdagen så sedan får vi soooova!

Snart ska vi på Simones Luciafirande. Kl 16:30 går det av stapeln, utomhus på hennes skola. Hon ska vara Lucia såklart. Det är första (och sista?) gången hon är Lucia. Hon har alltid velat vara pepparkaksgumma och tomte annars. Det är sista året hon har Luciafirande för föräldrarna i år. Från att man går i 1:an har man bara Luciafirande i skolan, där 5:orna (som är de äldsta på skolan) arrangerar Luciatåget. Nästa år får vi bara titta på ett enda Luciatåg alltså...

Pussen & Kramen
/Ango

4 kommentarer:

Mamma J sa...

Vad tråkigt, fast kanske inte lika stressigt att inte ha en massa tåg att passa... ;). Men - det innebär ju alltså att när Victor sedan kommit upp i ålder - så får ni inte titta på några lucior alls?

Här har de också så att det är 3:orna som lussar för hela skolan - men T:s klass och klassen över (F1 och 2-3) hade lussefika med luciatåg för föräldrarna på eftermiddagen. Jättemysigt! Jag tror det var fritids som ordnade det.

Håller tummarna för att lite sömn gör susen! Krya på dig!

Anonym sa...

Men vad tråkigt, hoppas du får må bättre snart! Sova en stund kan ju vara en idé. Och äta en massa choklad, det brukar hjälpa mot det mesta! :) Kram kram!

enAnnan sa...

Precis så mådde jag nu innan jordens förkylning bröt ut som jag är sjukskriven för denna vecka och går på en massa mediciner för.

Hoppas innerligt att du mår bättre idag!

Nackdelen (eller fördelen) med att vara hemma är att jag läser halva nätterna, trots att jag ska upp med grabbarna på morgonen...

Kramar

Unknown sa...

Hoppas att du mår bättre nu!

Kram

Populära inlägg