tisdag 23 december 2008

Julefrid? Pyttsan...

Dan före dopparedan och man far runt som en skållad råtta, helt som traditionen bjuder.
Vi var uppe tidigt för att göra affärerna tidigt, innan alla andra skållade råttor blivit just skållade. Ingen kö, ingen panik.
Miljarder ärenden gjordes innan vi var hemma igen straxt efter lucnhtid.
Dags att sätta upp granen och pynta. Urkul tyckte barnen. Jag packade upp allt som handlats och gömde undan en del paket.
När granen var klar började det märkas på barnen att de inte hade ätit lunch. Fröken Paulina hade inte ätit frukost heller, vilket VERKLIGEN märktes.
Fixa toast, samtidigt som man funderar på om köttbullar, skinka eller saffransmuffins ska göras först. Under tiden frågar ungarna om de får slå in julklappar...
På ren pin kiv satte jag mig vid datorn! Julefriden börjar lägra sig så smått, barnen har insett att det inte blir något gjort när man kivas och tjatar!!!

Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Anonym sa...

*hihi* Varje år! Planeringen var tidigt till affären sedan på stan sedan klart. Jo, allt fanns ju såklart inte på första affären så jag avverkade tre affärer och kom ändå hem utan skinka!! Så nu är K och D i väg och fixar det. Jag står nu och gör knäck, fudge, saffranskaka och ska snart rulla 1,5 kg köttbullar. Ljuvliga julefrid! :) Ha en fin dan före dopparedan och en riktigt God Jul!! Kramar Anna!

Populära inlägg