onsdag 10 december 2008

Javisst, ja,

jag skulle ju skriva några ord om Alex Schulman, en gosse jag inte alls gillar i vanliga fall, men idag, ja, jösses, han växte i mina ögon. Det finns något mänskligt under den där påklistrade stålfasaden (jag tror han är en riktig softis egentligen faktiskt).
På onsdagar listar han veckans snackisar i Mix Megapol. En av snackisarna var Mamas utmärkelse av årets "mama" och "papa", vilka blev Linda Isacsson och Eric Gadd.
Schulman undrade vad tidningen grundade sina kriterier till Årets mama på. Inget ont om Linda Isacsson, som Schulman också sa, men hon har varit mamma i 8 månader... Hon tjänar typ 200 000:-/månad och har råd att ge än det ena än det andra till sin dotter som än så länge inte kräver ett dugg mer än mat, torr blöja och kärlek. Schulman menade att det är ju ett slag i magen på alla "riktiga" mammor som finns där ute. De som har 4-5 barn och som tjänar runt 20 000:-/månad och slår knut på sig själva för att få livspusslet att gå ihop.
Jag kan bara hålla med! Herregud; Hur kan en person som inte ens varit mamma i 1 år utses till årets mama? Det verkar som om allt handlade om att dottern föddes för tidigt. Ja, det är det ju inga andra barn som gör, eller?
Jag har heller inget emot Linda Isacsson, jag tycker hon verkar vara en alldeles fantastisk person, och säkert en underbar mamma också, det är ju tidningen jag har något emot. Nu har jag aldrig läst den, och kommer heller aldrig att göra det då konceptet inte tilltalar mig ett dugg.
Jag utnämner ALLA mammor och pappor till århundradets MAMMOR och PAPPOR! Alla mammor och pappor som kämpar med att få tid och pengar att räcka till. Alla mammor och pappor som sliter sitt hår för att göra livet så bra som möjligt för sina barn! Alla mammor och pappor som ständigt glömmer sig själva, till förmån för barnen. Alla mammor och pappor som förutsättningslöst kastar sig iväg för att hjälp sina barn när de hamnat i besvärliga situationer. Alla mammor och pappor som kämpar i vårdnadstvister. Alla mammor och pappor som kämpar ensamma med sina barn! Det är alla VI som är århundradets föräldrar! Därmed inget ont om varken Gadd eller Isacsson, det är ju inte de som bett om utmärkelsen (hoppas jag). De är garanterat de allra bästa föräldrar deras barn kunde fått. Tråkigt bara att det måste vara kändisar som utses till årets "mama" och "papa"!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg