söndag 5 oktober 2008

Söndag igen

Jaha, så var söndagen här igen. Det betyder ju att det är en ny vecka som börjar imorgon! Fy vad snabbt tiden går nu.
Här hemma har jag en son som börjat tjata om att han vill ha en massa Thomas tåget-prylar. Jag säger att han får önska sig det i julklapp för jag tänker inte köpa en massa leksaker nu (han har fått ett par Thomas tåget-saker helt nyligen). Varenda gång jag säger så får jag responsen:
-MEEEEEEN, när kommer tomten då?, från Victor... Såklart att det är urtrist att behöva vänta på den där skäggiga gubben som ALDRIG kommer!

Har stickat raggsockar så det står härliga till. Börjar bli lagom trött på det nu... Är snart klar med dem. Har gjort mina och Paulinas och Simones ena. Det betyder att det bara är en kvar till Simone och så ett par till Victor. Maken ville också ha, men jag har inget garn till det just nu så jag kommer inte att sticka dem ännu.
Så här ser tjejernas raggisar ut:



De blev jättenöjda med dem och tyckte att de var sköna, så det var ju trevligt!

Igår var det Kanelbullens dag, och såklart käkade vi bullar. Jag hade ingen lust eller ork att baka kanelbullar så vi köpte färdiga istället. Inte lika goda som hembakade, men det fick duga. Jag bakade några bullar; glutenfria till Simone. Det är så läskigt dyrt att köpa färdiga (3 st för 22:-) och inte smakar de bättre heller. Testade ett nytt glutenfritt recept på bullarna, och det gör jag inte om. Jag tänker hålla mig till mitt gamla välbeprövade recept i fortsättningen. Hur de nya bullarna blev kan man läsa om i min mat- och bak-blogg.

Simone var på kalas hos en klasskompis igår, och då kom ju tankarna upp på hennes egna kalas. Jag har lite dåligt samvete för att jag inte tagit tag i och ordnat kalas för henne. Det var ju faktiskt 2 månader sedan hon fyllde år. Nu bestämde vi att det kommer att bli ett Halloweenkalas för henne. Det får bli ett försenat födelsedagskalas kombinerat med Halloweenkalas istället. Jag har såklart redan börjat fundera på vad vi kan hitta på och bjuda på som är lagom läskigt för en drös 6-åringar.

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg