fredag 17 oktober 2008

Slapp dag

Imorse sa Victor att han hade ont i benet. Jag vet att han har haft mycket växtvärk den senaste tiden (och jösses vad han har vuxit) så det var säkert det som spökade imorse också. Han kunde inte gå till dagis sa han. Snicksnack, han ville int gå till dagis bara... Eftersom jag är den mamma jag är så var jag ju såklart tvungen att låta honom vara hemma med mig ;). En superb anledning till att inte göra färdigt tentan... Nu gjorde jag ju lite på tentan i alla fall, och har strukturerat upp så jag i princip bara behöver föra över texten från mitt block till ett word-dokument. Sedan är det bara 1/3-del kvar av tentan *suck*. Jag har satt deadline till på onsdag. Då ska tentan vara klar att skickas in till läraren (lärarens deadline är måndag 27/10). Lika bra att ha ett mål så jag får tummen ur. På fredag nästa vecka ska min fältstudie vara inskickad tänkte jag. Sedan ska jag ta höstlov med barnen!

Åkte till sjukhuset och hälsade på maken idag. Han hade inget att göra så en laptop och lite DVD-filmer ska väl avhjälpa tristessen lite i alla fall. Det verkar som om han kommer hem imorgon igen.

Simone har gjort inbjudningslista till sitt kalas hon ska få ha på höstlovet. Det har ju inte blivit nåt födelsedagskalas så det får bli ett rejält försenat i kombination med Halloweenfest. Hennes inbjudningslista består av såväl nya kompisar som gamla. Kul att hon inte glömmer sina gamla kompisar från dagis, och som är kvar där.

Ikväll blir det chips och Idol (såklart) Paulinas ena favorit åkte ju ut förra veckan. Nu håller hon på Johan. Själv gillar jag Lars och Loulou. Vilka röster och personligheter de är!

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg