torsdag 2 oktober 2008

Inspirerad

Det är så underbart med internet och framför allt bloggar, att man kan bli inspirerad till så mycket. Det finns många eldsjälar där ute som man aldrig "mött" om det inte varit för slumpen och deras bloggar.
Själv har jag insett att det är ju så himla kul att sticka, så nu har jag tagit upp det igen (tack vare en annan person som inspirerat mig). Det är säkert 8 år sedan jag stickade senast (jag stickade när jag var gravid med Paulina), men nu ska det stickas!
Första jag tog tag i var såklart raggsockor. Till mig först:



Den andra är också nästan färdig och sedan ska det bli raggisar till tjejerna och Victor, och igår sa maken att jag gärna fick göra till honom också.
Har beställt nytt garn så det ska bli en jättefin tröja som Paulina ska få i födelsedagspresent, och så en lurvig halsduk till samma fröken (hon har tjatat om en sån). Jag ska göra en döskalletröja till Victor också. Ska inhandla garn till det så småningom (han får den väl i julklapp eller nåt).

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Åh, vad du är DUKTIG!!!

Jag önskar jag kunde - och visst jag klarar det säkert, rent tekniskt, men vad 17 - det ska ju bli något som någon vill ha på sig också, haha!

Jag är allt lite avundsjuk på er som "har det i händerna"... Det har inte jag :(

Ango sa...

Jag är avundssjuk på alla som kan brodera. Jag fattar inte alls hur man gör (har väl inte testat heller EGENTLIGEN). Skulle vilja lära mig hur man gör för det finns massor av fina saker jag skulle vilja göra. Ska nog ta en lektion hos svärmor ;).

Kram
/Ango

Populära inlägg