fredag 3 oktober 2008

Jag ger upp, jag lägger mig...

Nu orkar jag inte mer. Den här förbannade kommunen jag bor i är inte klok på en enda punkt. De tappar invånare, men fattar inte varför. De försöker få hit nya invånare, men vem fan vill flytta hit? Här är inte barnfamiljer välkomna!!! Varför vi inte flyttar? För att barnen har sin trygghet här. De har sina vänner och jag har inte hjärta att dra upp dem i dagsläget. Vore jag själv skulle jag aldrig ens ha flyttat hit!
Igår fick jag veta att vårt fritidshem Lyan är sålt. Jag har skrivit om det tidigare. Vårt fritidshem som varit fritidshem i 25 år. En STOR villa på 9 rok (nästan 300 kvm) och en enorm trädgård som ligger 3 minuters promenad från skolan, där det finns plats för lekar såväl inne som ute. Nu ska barnen flytta till ett par små klassrum uppe på skolan... 47 barn ska inrymmas på 80 kvm (gissar att det inte är större).
Jag fick veta att flytten kommer ske v. 44...HÖSTLOVET! Hur fan tänker de??? Letar de bara nya sätt att djävlas med ungarna? Ärligt; jag orkar inte fajtas mer. Jag har försökt och försökt. Jag har varit aktiv inom politiken, jag har stuckit knivar i ryggen på politiker och vridit om då och då, men nu...nej, inte ens jag orkar längre. Visst, jag har bidragit till en del positiva (eller lyckats styra om från pest till influensa typ) saker, men nu känner jag att jag inte orkar kämpa ensam längre. Det är många som "gnäller" och klagar, men ingen verkar vilja hjälpa mig och stå bakom mig när jag "skriker".

Flytten av fritids blir som sagt på höstlovet. När skolan är stängd och alla barn (men inte föräldrarna) är lediga. Alla 47 barnen som är inskrivna på vårt fritids (säg att 25-30 ska vara på fritte på lovet) ska få vara på det andra fritidset...som redan är trångt. Visst, med skohorn kan man säkert få in alla ungarna i de trånga lokalerna.
Mina barn har tur, jag styr över min egen tid. Mina barn ska INTE förvaras under lovet. De får vara hemma med mig! Vi tar en vecka ledigt tillsammans. Jag får plugga på kvällarna istället, men det tar jag!

Nej, idag känns det inget bra. Jag tänker på de barn som måste vara på fritids på lovet. Får se om vi tar hit fler barn. En eller ett par dagar kanske tjejerna vill ha kompisar här, och det är helt ok. Kompisarnas föräldrar kan lika gärna lämna barnen här som på fritte!

Nu blev det ett "jag-måste-spy-galla-över-allt"-inlägg, men kanske kan det komma ett mer positivt senare idag?!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Helt absurt! Helt och hållet!

Vad har de för skäl?! Man blir ju mörkrädd!!!

Ango sa...

Jag vet faktiskt inte vad de har för skäl. Säkert inga alls, och det är det som gör mig så vansinnig!
Jag är så glad att vi har möjligheten att stanna hemma. Även maken kommer vara ledig några av dagarna så det blir lite minisemester tillsammans!

Kram
/Ango

Populära inlägg