tisdag 14 oktober 2008

Kul...

Hörde på Adam och Gry imorse om Åsa Vilbäcks nya program "Doktor Åsa" som ska börja på SVT.
Vilbäck var ju med i det allra första Robinson som gick för 11 år sedan (sa de...så det är väl så länge sedan då). Minns så himla väl när det progammet skulle börja. Jag jobbade som arbetsledare på McDonald's cityrestaurang i Linköping när det begav sig, och samma lördag som programmet skulle börja jobbade jag. Min chef kom från Tornbyrestaurangen och berättade att han på vägen därifrån hade hittat en plånbok och han undrade om jag kunde ringa personen ifråga och berätta att plånboken var upphittad. Visst , sa jag och började titta efter namn i plånboken så ägaren skulle kunna lokaliseras. Som tur var hade personen ett ovanligt efternamn; Vilbäck. Åsa i förnamn så jag hittade telefonnummer och ringde.
Tjejen blev jätteglad, såklart och skulle komma och hämta plånboken. När hon kom hade hon blommor och chokladask med sig till Per, som hade hittat plånboken. Jättekul att hon blev så glad!
Så kom jag hem från jobbet och senare på kvällen bänkade jag mig i soffan för att titta på det nya och omtalade programmet Expedition Robinson...och vem dök upp där; jo Åsa Vilbäck. Jag höll på att sätta chipset i halsen. Snacka om liten värld!
Det är jättekul att det går så bra för henne. Det lilla jag har hunnit träffa och prata med henne fick jag en enormt positiv bild av henne. Hon verkade vara en jätteglad och positiv person!

Så, ville bara berätta det ;).

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Vilken härlig "Jag mötte Lassie" du hade där :).

Ja, jag kan inte heller riktigt förstå att det är så länge sedan första programmet gick. Och nu skall det ju börja igen! Me like! Robinson är (och har alltid varit) den bästa av dessa "doku-såpor". Så, i det här huset ser vi fram emot det! (Har bara missat en säsong och det var när den där äckliga Herman var med... Då struntade vi i att titta.)

Ango sa...

Visst, är det en kul Lassie?! Jag reagerar alltid när jag hör hennes namn, tycker den där lilla episoden är så rolig, för den visar verkligen hur liten världen är.

Jag såg bara de första 2 omgångarna av Robinson. Tyckte inte det var så kul sedan. Numera är det inga sådana såpor alls vi tittar på. Idol, Stjärnor på is och Let's dance är obligatoriska för ungarna (speciellt Paulina), men de är inte av samma kaliber som Robinson.
Kanske ska kolla på Robinson när det kommer tillbaka.

Kram
/Ango

Populära inlägg