måndag 6 oktober 2008

Nu är det dags!

På förmiddagen ringde de från golvfirman för att berätta att de kommer imorgon och lägger nytt golv i vardagsrummet... Eh, jaha, det gör ni, vad fint.... Det var bara att sätta igång och packa ihop allt. Den positiva person jag är när det gäller att packa saker, tänkte att jaja, det är fixat på nån timme...
Ja, jo, det tog ju 20 minuter att bara packa ihop böckerna i bokhyllan...
Här är några böcker. Alla är olästa...


Papperskassarna är fulla med böcker. Övervägande mina (99,5% är mina) och såklart olästa. Gissa om jag är en bookoholic!?


Det börjar bli tomt, men nu är ju alla (ja nästan i alla fall) möbler kvar. Jag har fått bort 2 bord, 1 fåtölj, 1 bokhylla, 1 vitrinskåp. Kvar är 2 soffor, 1 vitrinskåp, 1 TV-bänk, 2 datorbord, 1 köpmansdisk... Någon som vet var jag ska få plats med det? Det känns som att det lutar åt att vi får gå upp tidigare imorgon för att ställa soffor i sängen eller nåt...

Ja, imorgon ska de då lägga nytt parkettgolv i vardagsrummet. Det verkar vara en alldeles ypperlig dag att vara med någon av tjejerna i skolan eller hur? Golvnissarna kommer kl 7:45 så det passar alldeles utmärkt! Får se om jag är med tjejerna eller om jag går och sätter mig och pluggar på studiecentrum. De öppnar kl 8 så då kan jag sitta där och plugga ostört hela dagen. Det är ju ändå dags för en hemtenta snart igen!

Jag hade ju sökt 2 kurser som gick på högskolan i Kristianstad. Skickade in papper 3 veckor innan skolstart att jag ville tillgodoräkna mig sammanlagt 5 av 8 delkurser. Har fortfarande inte hört något om hur det gick och jag gav till slut upp att försöka få tag på folk och få besked, så jag sökte andra kurser och kom in.
För ett par dagar sedan kikade jag in på studera.nu för att kolla något, och kollade mina meriter. Då ser jag att på de kurserna jag sökt, har jag fått 37,5 hp/60 tillgodoräknade. Jaha, så trevligt, då, men kunde de inte meddela mig det per brev eller så? Nu vet jag inte alls hur jag ska göra. Det är ju 3 delkurser (7,5 hp/st) jag skulle läsa. Den ena går sista 10 veckorna den här terminen och de andra går sista 10 veckorna nästa termin. Nu när jag gav upp på de här kurserna sökte jag andra kurser och läser 125% den här terminen. Med den andra delkursen skulle det alltså bli 150% som det var tänkt från början. Så nästa termin kommer jag läsa psykologi 61-90, vilken är 30 hp med C-uppsats, och så har jag sökt en kurs i klinisk psykologi på 15 hp. Det blir alltså 150% och det är max vad man får läsa per termin. Hur ska jag då göra med de sista delkurserna på Kristianstadkurserna? Nä, nu blev jag väldigt villrådig! Jag vill ju läsa åtminstone den ena av de två från Kristianstad (rättspsykologi) och det är den jag bara ska läsa en enda delkurs i, och den kursen går under sista 10 veckorna nästa termin. Jaja, jag får fundera på hur jag ska göra. Jag ska läsa 150% nästa termin i alla fall för då är min kandidat klar till sommaren *Wiiii*. Oj, vad stort det kändes! Jag, MOI, har en kandidatexamen klar (men jag siktar högre såklart). Dags att börja jobba...slut såsa omkring, och JOBBA igen... Jobba ska jag göra nu. Bort med mer saker ur vardagsrummet!


Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Mamma J sa...

Vad ÄR det du skall bli när du blir stor, har du tänkt, Ango? Nyfiken måste ju få fråga eftersom jag trooor att jag inte har uppfattat det tidigare...

Ango sa...

Jadu, vad tusan ska jag bli ;). Ärligt talat är jag inte helt säker själv ännu... jag läser till beteendevetare med psykologisk inriktning. Det är ju en vansinnigt bred utbildning, och från början ville jag jobba som kurator/terapeut inom mödra- och barnavård, men nu är jag sugen på psykiatri och kriminalvård. Även inom kvinnojour eller behandlingshem är högintressant. Skönt att inte begränsa sig ;).
Samtidigt vet jag inte om det är det här jag verkligen vill. En dröm om att bli bibliotekarie eller högsta drömmen: öppna ett alldeles eget bokcafé finns. Tur att man är ung och har tiden för sig ;).

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Åh, beteendevetare! Alltså, finns det något mer fascinerande än just det mänskliga psyket och hur det yttrar sig i beteende?!

Wow säger jag bara! Lycka till med valet!

Populära inlägg