onsdag 8 oktober 2008

Nytt golv

Igår kom då golvläggarna och lade nytt golv i vardagsrummet. Det tog väl 6 timmar från att de ringde på dörren tills de sa hej då, så när maken kom hem från jobbet igår hade jag redan satt tillbaka alla möbler och alla prylar. Jisses vad trött jag var efteråt.
Victor var hemma från dagis, för han ville såklart inte gå när det hände spännande grejer hemma.
På förmiddagen hade halva golvet blivit klart. Väldigt effektiva golvläggare var det.

Det sågades och borrades och lät väldigt mycket när golvläggarna höll på, ochVictor tyckte att det lät lite väl mycket ibland.

Vårt nya fina golv. Vilken otrolig skillnad det blev. Det gamla golvet var helt otroligt slitet. När man våttorkade golvet såg man hur träet sög åt sig av fukten... Hemskt! Nu är det jättefint!
Pluggat blev det ju inte mycket av igår. Jag försökte läsa lite, men det var lite svårt att koncentrera sig i oljudet. Victor satt och tittade på Lotta på Bråkmakaregatan och var glad och nöjd så jag trodde jag skulle kunna få lite gjort. Tyvärr är ju också boken jag läser ganska torr och trist, så det kändes inte överdrivet lockande att läsa.
Just nu känns det mesta i skolan ganska ganska trist för tillfället. Hösten är här, och som vanligt är det många tankar och funderingar kring det mesta som upptar en hel del tid och energi. Hösten är ju inte någon favoritårstid, precis, och jag vet att jag tycker att det mesta är pest och pina...så även i år, men snart blir det bättre igen, det vet jag ju.
Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg