tisdag 21 oktober 2008

Tentor, tentor, tentor

Mitt i terminen och det innebär som vanligt att det är tentor så det sprutar ut ur öronen. Eftersom jag dessutom läser 3 kurser samtidigt så är det mycket på en gång. En av kurserna slutar snart så det är sluttentan i den som jag vill få klar innan höstlovet. Och så är det en tenta i en annan kurs som ska vara inlämnad senast nästa måndag. Båda tentorna är nu klara. Den ena skrev jag på igår kväll så den skulle bli klar, och den andra har jag fått klar nu på morgonen. Himla skönt. Nu ska jag fokusera på den tredje kursen som jag känner att jag har lagt åt sidan lite grann.

Igår var jag med Simone i skolan i 1½ timme. Kul att få en inblick i hennes klass eftersom jag inte har koll på alla barnen i hennes klass (de är 26 barn i en förskoleklass). När jag kom hem och satte mig för att skriva på tentan ringde Roger för att meddela att han skulle åka hem 1 timme senare. Jag gick över till dagis och hämtade hem Victor och sedan åkte vi till sjukhuset för att hämta hem pappa.

Idag har jag varit med Paulina i skolan en stund. Det blev ju lite knasigt förra veckan så jag lovade att vara med idag igen. Det blev bara en kort stund eftersom de skulle ha gympa andra timmen och jag hade tenta att fixa... Hann vara med och kika lite i alla fall. En mattediagnos fick de göra (jag fuskade ingenting ;)). Jag såg ett fel Paulina gjorde och det kliade i mig, men jag sa ingenting till henne. Det var dock det enda felet, och så var hon först att lämn in diagnosen. Duktig flicka!
Efter diagnosen skulle de jobba med sitt arbetsschema i svenska. Paulina hade berättat igår att hon var klar med sitt första arbetsschema och hade fått ett nytt, som hon började på idag. Såg att hon var nästan den enda i gruppen som hade det nya arbetsschemat, de andra hade en hel del kvar på det gamla. Började då fundera på om det inte var så att Paulina kanske var duktig på att jobba i skolan och att vårt tjat hemma faktiskt gör nytta. Våra stackars barn har det nämligen inte lätt när det gller oss föräldrar. Med en pappa som är mattelärare och en mamma som funderade på att bli språklärare får de veta hur viktig skolan är och hur viktigt just matte och språk är ;). Får hoppas att hon kommer tycka att skolan är rolig och att det är roligt att plugga även längre fram!

Jag har hunnit fixa iordning sista paketet i Pocket& Prassel idag. Nu ligger det och väntar på att det ska bli november så jag kan skicka det. Jag hoppas att mottagaren ska gilla paketet, som blir ett ganska stort paket eftersom det är det sista paketet för den här omgången! Snart, snart dags att skicka det.

Nu ska jag ta och läsa lite kurslitteratur!

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej! Jag hittade hit via Mamma J och har läst runt lite. Vilken otroligt bra och innehållsrik blogg eller bloggar du har! :) Och på det 3 barn och pluggar mer än heltid?! *imponerad* Jag känner igen mig i just det här inlägget, pluggar heltid med 3 småbarn och det är SÅ roligt men visst är det mycket emellanåt. Lycka till! / Hälsningar AnnaK!

Ango sa...

Vad roligt med en ny läsare!
Jag tycker jag har hur mycket tid som helst så mina bloggar, barn och studier är bara allmänt tidsfördriv ;).

Kram
/Ango

Populära inlägg