lördag 25 oktober 2008

Idag är den stora dagen

Idag kl 13 händer det...äntligen om man frågar vissa. Vi ska äntligen titta på High School musical 3.




Tjejerna har väntat och längtat men nu ska det alltså bli av!

Igår var Victor och Simone lediga, och Paulina slutade skolan kl 13:30. Jag och Victor skulle åka och handla mat efter lunchen så när Paulina gick tog jag hennes nyckelband där hon har sin cykelnyckel och hängde på hennes nygjorda hemnyckel (som hon har tjatat om att hon vill ha). Vi har inte tyckt att det har funnits någon anledning till att ge henne en nyckel, eftersom någon alltid är hemma när barnen är hemma. Nu fick hon ändå en nyckel mest som ett tecken på att hon är lite större än småsyskonen och därför får ett större ansvar.
Hur som helst så gav jag henne nyckeln (hon hade inte sett att jag hade hängt på en hemnyckel) och sa att hon skulle ta med sig den ifall jag och Victor inte hann hem tills hon kom hem. Hon fattade inte först vad jag menade, varför skulle hon ha cykelnyckeln? Så tittade hon och såg den blanka nyckeln hänga där. Gissa om hon blev glad, och stol över att ha en egen nyckel! När hon sedan kom hem hade vi nyss kommit hem, men hon kom med nyckeln i högsta hugg, beredd att låsa upp en eventuellt låst dörr.

När jag och Victor var på väg till köpcentrat skulle han knäppa sin jacka. Han drog till, och vips så hade han dragit bort "flugan" på dragkedjan. När vi kom fram försökte jag sätta tillbaka den igen, men det gick inte. Jag hade två alternativ; 1. byta dragkedja, vilket är det värsta jag vet eller 2. köpa en ny. Alternativ 2 blev det så vi stegade in på H&M det första vi gjorde och köpte en ny jacka...och så slank det ner en Blixten McQueen-tröja också. Mamma har svårt att säga nej ;). Jag har även införskaffat en Cars shokladkalender till Victor, och en High School Musical chokladkalender till Simone. Till Paulina vill jag ha en Hannah Montana eller Camp Rock, men har inte hittat ännu. De jag hittat (på Tradera) går på närmare 100:- och det tänker jag verkligen inte betala. Det är ju ändå bara bilden utanpå som gör att priset blir som det blir.

Jag har ju stickat färdigt Paulinas lurviga halsduk. De hade ett erbjudande på garntjänst.se att man fick köpa garn och mönster till en sån halsduk för bara 19:- om man handlade för minst 250:- så jag slog såklart till.
Paulina gillar halsduken, och så småningom ska det göras en även till Simone, men en rosamelerad. Första ska jag bara göra klart tröjan jag håller på och stickar till Simone. Halsduken är jättemjuk och len och helt otroligt varm (har aldrig svettats så mycket om handen som jag gjorde när jag stickade halsduken ;)).
Här är Paulinas halsduk:


Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det verkar vara en stor sak det här med HSM. :) Mina är lite för små än men om ett tag så! :) Jättefin halsduk, kan du inte tillverka några och sälja till oss mindre händiga?! *hihi* Trevlig helg, kram AnnaK!

Mamma J sa...

T har också en sådan där halsduk, ju! Mamma stickade en sådan till henne förra året. Undrar var hon har gjort av den?!

Håller tummarna för att ni får en bra kväll! T säger att hon är sjuk. Hon lider svårt av HSM3-sjukan ;),

Vi kör "Stjärnor på is" i brist på bättre familjeunderhållning...

hanna sa...

Hoppas filmen var bra.
Smilla vill med se den..

Jag ska slipa soffan å sen måla den vit.
Och sy en snygg dyna till

Kram

Populära inlägg