tisdag 28 oktober 2008

06:15

Ja, de siffrorna stod på klockradion när jag gav upp på att fortsätta sova och gick upp... Varför funkar kroppar så här? Vi är lediga hela veckan så varför ska jag upp tidigare då än när jag måste upp och väcka barnen för att skicka dem till skola och dagis?
Min kropp är nog värre än barnens just nu, den totalvägrar att sova längre när den får. På ren och skär trots ska den upp och väcka tuppen... *suck*.
Visst, lite mysigt kan det ju faktiskt vara, att få sitta ensam med sina tankar i skenet av en massa stearinljus och en soluppgång utanför fönstret!
Bäst att hälla upp en stor balja kaffe nu!

Pussen & Kramen
/Ango

3 kommentarer:

Anonym sa...

Här är det också en balja kaffe på g.:) Här är det dagis i dag och i morgon, sen tar vi lite lov. Ska snart sätta igång och plugga, men först en liten stund i soffan med kaffe! Ha en bra dag! :) Kram AnnaK!

Ango sa...

Skönt med lite lov!
Plugga, ja. Jag har en ny kurs som börjar imorgon (en ny delkurs i ett 15 hp-block) och så en helt ny kurs som börjar på måndag, och två som jag bara väntar besked om resultatet i, så det känns bra att bara kunna ta det lugnt den här veckan och göra ingenting ;).

Kram
/Ango

Mamma J sa...

Jadu, 06:15 hade jag redan jobbat en kvart. Rätt så skönt faktiskt eftersom jag inte var toktrött när klockan ringde vid tjugo över fyra första gången. Måste bero på vintertiden, att kroppen tror att klockan är tjugo över fem, och det är ju en hel timme bättre :).

Så, jag får passa på att njuta. Imorgon kan jag vara dötrött igen!

Populära inlägg