måndag 13 oktober 2008

Måndag igen

Så var måndagen här, och med den kom nya krav. Om 2 veckor ska en hemtenta vara inlämnad och jag är sååååå totalt omotiverad till att skriva den... Nåja, bara att ta tag i det och skriva. Börjar imorgon...

Idag börjar en av kurserna jag läser, på allvar. Vi har haft 5 veckor av inläsning av litteraturen och idag börjar då kursen på riktigt. Av någon anledning känns det stressande. Varför vet jag inte.
Fick mail idag att en kurs jag gjort sen anmälan till börjar den 5/11, och att jag är antagen till den. Vet inte riktigt om jag vill läsa den nu faktiskt. Jag läser ju 125% nu, och hade förvisso tänkt läsa 150%, men om jag bestämmer mig för att läsa den här kursen jag fick mail om idag, kommer jag läsa 4 kurser SAMTIDIGT. Jag tycker det har varit grymt rörigt med 3 kurser samtidigt nu. Jag ska fundera lite så får jag se sedan. Kursen jag fick mailet om känns inte som någon jätteviktig kurs för en framtida karriär.



Förra veckan kom Paulina hem med en sönderdragen jacka. Jackan hade gått sönder i sömmen under ena ärmen och lite ner på sidan. Som tur var så var det inget allvarligare än sömmen, men fy vad pilligt det var att laga eländet. Det värsta är ju med fodrade plagg att det är så svårt att laga sömmar så det blir snyggt. Det är lättare om man kan sprätta upp andra sömmar (nertill på plagget) och sy varje del för sig, men så roligt tänkte jag inte ha det. Fick ihop sömmarna efter en hel del suckande och svärande, så Paulina kunde ha jackan på sig idag.

Pussen & Kramen
/Ango

2 kommentarer:

Mamma J sa...

Du är fantastisk! Du håller igång 3 bloggar, ett hem med 3 + 2 barn, du pluggar på mkt hög fart och du lagar kläder som en annan hade kastat (eller kanske kanske lämnat till skräddaren, jag KAN inte)!

Ja, jag säger då det - jag tycker att du är fantastisk! Inte nog med att du hinner, du orkar också?! Kram på dig!

Ango sa...

Jag tänkte först kasta jackan, men Paulina älskar verkligen den här jackan så jag kände inte att jag hade något val...

Tack för komplimangerna, men så fantastisk är jag inte...egentligen *s*. Pluggandet känns inte alls jobbigt. Jag är inte överdrivet smart, men jag har alltid haft lätt för studier ändå. Tycker mest jag såsar omkring och gör ingenting. Har suttit och tittat på en tenta i 2 dagar nu, men fortfarande inte börjat skriva, men det är likt mig. När jag börjar skriva så skriver jag tills jag är klar. Nu är det textbearbetning i huvudet som gäller!

Kram
/Ango

Populära inlägg