torsdag 30 oktober 2008

100:de inlägget

blir ett långt samlingsinlägg.
Torsdag idag, men det känns faktiskt som söndag. Varför vet jag inte, kanske har den här veckan gått lite långsammare än alla tidigare? Annars brukar det bara vara söndag och måndag varenda vecka...
Tidigare i veckan var jag ju uppe och väckte tuppen. Lite bättre har jag blivit, men jag vaknar oftast tidigt och vill, vill, vill upp. Tvingar mig att ligga kvar längre.
Hur som helst så var det ganska mysigt ändå att vara uppe riktigt tidigt (riktigt tidigt för mig och vår familj alltså). Vad gör man då när man går upp i ottan? Jo detta:

Man tänder massor av ljus, fixar kaffe och stickar på Simones tröja. Det tog inte lång tid innan det kom en morgonpigg liten kille; Victor och satte sig i soffan med en film och myste med en filt:


På tal om att mysa så var både far och son rätt trötta häromdagen och somnade i soffan. Sådan far, sådan son:


Igår kom mitt paket från H&M, och i det fanns det lite vantar och mössor till barnen, liksom lite anat smått och gott som inte var till beskådande just nu eftersom det kommer att hamna i paketkalendrar, bli fars dagspresenter och födelsedagspresenter.
Victor fick ett par Spidermanhandskar och en Blixtenmössa...något han blev väldigt, väldigt glad för. Så glad att han har haft det på sig även inne:

Här sitter han och tittar på Spiderman på DVD och självklart måste man ha på sig mössa och fleecehandskar då... Observera fjantkatten, Sixten, som älskar att vara i närheten av barnen. Han ska alltid vara där de är, och allra bäst är att ligga och sova där de leker.
Igår var vi och badade i Arboga badhus. Vi åkte hela familjen...för första gången. Jag har aldrig följt med tidigare, eftersom jag inte trivs ett dugg med min kropp. Nu har jag bestämt att det är inget som barnen ska behöva lida av, utan jag får helt enkelt bita ihop och vara med barnen i badhuset också.
Jag och tjejerna var i stora bassängen mest hela tiden, medan Roger och Victor höll till i barnbassängen (som var betydligt varmare och skönare...). I 2 timmar badade vi, och jag lyckades till och med snika åt mig lite tid att bara få simma. Tyvärr blev det inte så länge eller långt, men 300 meter hann jag med innan barnen pockade på mer uppmärksamhet. Tror jag fick en hel del motion ändå. Det är inte helt slappt att busa runt med ett par tjejer i en bassäng som bjuder på strömmar, bubbel och vattenfall.
Jätteroligt hade vi, och när vi kom hem vid 20:45 var det bara för barnen att äta lite (konstigt att de hade blivit jättehungriga ;)) och sedan hoppa i säng. Själv satt jag och stickade på Simones tröja till kl 1, ja, jag var ju inte helt själv, Roger satt också uppe. Trots att jag kom i säng sent, vaknade jag kl 4...mest av att en telefon pep för att batteriet var slut. Gick upp och fixade telefonen (som dessutom legat påslagen i 6,5 timmar) och gick tillbaka till sängen och sov 2 timmar till. Sedan låg jag vaken och försökte sova (utan att lyckas) tills Victor också var vaken och ville gå upp kl 7:15.
Ikväll ska vi till Västerås. Rogers MC ska köras in (på släp) till deras hojgarage för vinterförvaring och då ska vi passa på och fika lite också och snacka bort lite tid. Ska bli rätt skönt!
Pussen & Kramen
/Ango

1 kommentar:

Mamma J sa...

Grattis till de 100, Ango!

Populära inlägg