tisdag 22 september 2009

Hallonbusken borta

Jag började i söndags med att fixa rabatten på framsidan, men kom inte så långt som jag hade önskat. Foglossningen och det faktum att den hallonbuske inte kan grävas upp med en liten planteringsspade satte käppar i hjulet.
Var hemma hos svärföräldrarna och lånade en spade på kvällen och idag har jag nu grävt upp den där sketna busken. Usch, vilka rötter den hade. Har ju definitivt inte fått upp alla rötter, det är omöjligt, men mycket har jag grävt upp.
Har jätteont i rygg och fogar nu, så lökplanteringen får vänta tills imorgon istället. Nu är ju busken uppe i alla fall, och allt ogräs är borta!
Nu ligger funderingen på vad jag ska göra med alla mina tomater... Har tre tomatplantor som rasat ihop under tyngden av tomater! Funderar på att krossa tomater och spara, men det går ju inte att spara så himla länge precis. Har väl 10-talet kilon tomater att ta hand om...

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg