fredag 11 september 2009

Teknikberoende

Kom att tänka på hur otroligt teknikberoende man är egentligen. Idag har "alla" mobiltelefon och dator t ex. "Alla" hänger dessutom med i teknikutvecklingen och uppgraderar hårdvaran varefter ny kommer ut på marknaden. Blev så förvånad, och lite handfallen då när jag efter Mojjekonserten hade tagit ett foto på en granntjej och Mojje med min mobil eftersom de inte hade någon kamera med sig. Jag frågade mamman efter hennes mobilnummer så jag kune MMS:a över bilden till hennes telefon. Hon svarade då "Men...eh...går det?". "Javisst", sa jag, och fick mobilnumret. Så pep det till i hennes mobil...och det visade sig att hon hade en "gammal" Nokiamodell som inte kunde ta emot bilder... (med gammal snackar vi ju ändå inte stenålder i andra sammanhang än i tekniksammanhang, modellen var väl 7-8 år gammal).
Frågade då om hon hade en mailadress som jag kunde maila bilden till. "Nej", sa hon, "jag har ingen dator". Oj, då blev jag alldeles konfunderad. Hur sjutton gör man då, då? ;). Jaja, jag har sparat den på min telefon, så jag kan skriva ut den sedan, när vi köpt ny färgpatron.
Hur är du när det gäller teknik? Tar du också "för givet" att "alla" har dator och mobil med kamera?

Pussen & Kramen
/Ango

Inga kommentarer:

Populära inlägg